شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
رضا خدری روزنامه نگار و استاد دانشگاه ؛
آبادان - شوشان ؛ رضا خدری ، روزنامه نگار و استاد دانشگاه گفت :یک نماینده در وهله اول باید عموم مردم شهر را برای حضور در پای صندوق های رأی دعوت کند نه این لیست 9 نفر از همفکران و .... خود را در دست بگیرد
شوشان ؛ رسانه و نقش آن در جامعه 

رضا خدری روزنامه نگار و استاد دانشگاه در گفت و گو با شوشان ضمن تشریح نقش رسانه در جامعه و تاثیرات آن برای درج اخبار و آگاهی عموم ، خطاب به نمایندگان آبادان در مجلس  گفت : در جهان امروز، وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را به عهده گرفته اند ، به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را « عصر ارتباطات » نامیده اند.

وی افزود : فراوانی جمعیت، تمرکز گروه های وسیع انسانی در شهرهای بزرگ، شرایط خاص تمدن صنعتی و پیچیدگی وضع زندگی اجتماعی، وابستگی ها و همبستگی های ملی و بین المللی، ناامنی و بحران ها، تحول نظام های سیاسی و اجتماعی، دگرگونی مبانی فرهنگی، ترک سنت های قدیمی و مخصوصاً بیداری وجدان اجتماعی، همه از جمله عواملی هستند که روز به روز نیاز انسان را به آگاهی از تمام حوادث و و قایع جاری محیط زندگی بیشتر می کند تا جایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و توسعه اقتصادی و اجتماعی و تحکیم مبانی دموکراسی و تفاهم بین المللی لازم و ملزوم یکدیگر شده اند.

خدری ادامه داد : در این جوامع افراد انسانی کوشش می کنند همیشه در جریان همه امور و مسائل اجتماعی قرار داشته باشند تا بتوانند بطور مستقیم یا غیر مستقیم نقش خاص خویش را در زندگی گروهی ایفا نمایند.

وی با بیان به اینکه آگاهی اجتماعی از مهمترین ویژگی های زمان معاصر بشمار می رود اظهار داشت : همین آگاهی است که انسان را به زندگی فردی و جمعی علاقمند می سازد و توجه او را به آزادی ها و مسئولیت های وی جلب می کند.

نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخابات آتی شورای شهر و روستا

رضا خدری گفت : در مقطع حساس کنونی که به انتخابات نزدیک می شویم، شنیده ها حاکی از آن است که هر سه نماینده مجلس شهرمان در صدد تهیه لیست 9 نفره برای انتخابات شورای اسلامی شهر هستند.

وی ادامه داد : این عملکرد نمایندگان بیانگر آنست که ناخود آگاه می خواهند اعلام کنند که ما فقط حامی این 9 نفر هستیم و اگر کسی دیگری وارد شورا شد مورد تایید و قبول ما نیست ، و این عمل بنظر من از طرف یک نماینده مجلس زیاد خوشایند نیست آنهم برای شهر آبادان که هزار و یک مشکل ریز و درشت دارد.

این روزنامه نگار با اشاره به ارائه لیست توسط جناح های مختلف سیاسی بیان داشت: من با ارائه لیست توسط جناح های مختلف سیاسی مخالف نیستم ولی با ارائه لیست توسط نمایندگان شهرم موافق نیستم چون دلیل عدم رشد آبادان پس از جنگ همین سیاسی گرائی ها و قشری عمل کردن و قوم گرائی و رفیق بازی ها و مصلحت اندیشی نمایندگان برای افراد خاصی بوده است.

وی افزود : مسئله ایی باز در ذهن من خطور می کند که شاید نمایندگان امروز دارند برای انتخابات دوره بعد مجلس می خواهند میخ خودشان را از همین الان در شورای شهر بکوبند تا از قافله عقب نمانند.

رضا خدری با اشاره به نقش نمایندگان مجلس در انتخابات آتی شوراهای شهر و روستا گفت : یک نماینده در وهله اول باید عموم مردم شهر را برای حضور در پای صندوق های رأی دعوت کند نه این لیست 9 نفر از همفکران و .... خود را در دست بگیرد و هوار بکشد که فقط به کسانی که من می گویم رای بدهید و لاغیر.

وی بیان  داشت : و نباید چنانچه کاندیداهای مورد حمایت نمایندگان مجلس رأی نیاوردند با مردم چپ بیافتند چون با چنین وضعیتی دودش در چشم مردم می رود ،

این استاد دانشگاه با تأکید گفت : این موضوعی است که سالیان سال در آبادان شاهد آن بوده و هستیم.

انتهای پیام/ پایگاه اطلاع رسانی شوشان ؛ آبادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار