اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
نگاهی به آمار آرای ماخوذه در شورای شهر چهارم خرمشهر
در سال 92 کل آرای ماخوذه صحیح و باطله 46 هزار و 765 رای بوده است. کل تعرفه مصرفی را 46 هزار و 943 برگ، کل تعرفه داخل صندوقها را 46 هزار و 783 برگ، آرای باطله غیر ماخوذه را 18 رای، آراء باطله ماخوذه را چهار هزار و 415 رای و آرای صحیح را 42 هزار و 350 رای عنوان کرد
شوشان : با آغاز سال 96 شمسی ، انتخابات شوراهای شهر و روستا برای دوره ی پنجم هم وارد فاز جدیدی شد . جناح بندی ها و تشکیل گروه حامیان در جای جای شهر بچشم میخورد . علی رغم تذکرات پیاپی هییت نظارت بر انتخابات برای عدم تبلیغ پیش از موعد ، تعدادی از کاندیداها به اشکال مختلف مثل توزیع کارت ویزیت ، تشکیل کانال های مجازی یا انتشار نقد و تحلیل و یادداشت یا پیامهای مناسبتی سعی در جذب مخاطبین بیشتری دارند.

یکی از عوامل مختلف برای پیروزی کاندیداها ، رصد صحیح جامعه ی آماری و سبد رای در قسمتهای مختلف شهر و روستاست . برای این منظور آخرین آمار رسمی منتشر شده در دوره ی چهارم انتخابات شورای شهر و روستاهای خرمشهر در ادامه تقدیم میشود تا هم مردم ، هم مسولان  وهم کاندیداها به جمع بندی مناسبی در برنامه ریزی های خود برسند . 

البته جامعه آماری خرمشهر از سال 92 که آخرین دوره ی انتخابات شوراها در آن برگزار شده دچار تغییرات آماری و فکری شده که حتما مخاطب گرامی این نکته را مد نظر خواهد داشت . 
 
کل آرای ماخوذه  صحیح و باطله 46 هزار و 765 رای بوده است.
کل تعرفه مصرفی 46 هزار و 943 برگ، 
کل تعرفه داخل صندوقها 46 هزار و 783 برگ،
  آراء باطله ماخوذه  چهار هزار و 415 رای 
 آرای صحیح را 42 هزار و 350 رای 

کل جمعیت خرمشهر طبق آخرین آمار تا آن زمان (سرشماری سال 90)    ۱۲۹،۴۱۸  نفر محاسبه شده بود که با گذشت حدود شش سال از آن روز ، آخرین آمار خرمشهر طبق اعلام نتایج سرشماری سال 95  تعداد 170 هزار نفر اعلام شد .
در دوره ی چهارم ، برای شورای شهر خرمشهر تعداد 11 عضو اصلی در نظر گرفته شده بود که طبق اعلام فرمانداری در همان سال ، حاصل جمع آرای آنها بدین شرح مشخص شد :

11 عضو اصلی شورای اسلامی شهر خرمشهر :
علی بندری با هفت هزار و 157 رای، 
حاتم بندری با شش هزار و 640 رای،
 مهدی عساکره با پنج هزار و 311 رای، 
علی غزالی با چهار هزار و 803 رای، 
سید مکی موسوی نسب با چهار هزار و 519 رای، 
سید صباح حسینی با چهار هزار و 207 رای، 
سید جواد ادریس پور با چهار هزار و 163 رای،
عبدالمحمد سعدونی با چهار هزار و 75 رای، 
منصور علوانی با سه هزار و 613 رای، 
سید علی معاوی با سه هزار و 357 رای 
و فاطمه عطشانی سه هزار و 126 رای 


با توجه به تغییرات قوانین شوراها ، در این دوره برای شورای خرمشهر 7 عضو اصلی در نظر گرفته شده است که کار را برای کاندیداها سخت تر میکند . با توجه به 128 نفر کاندید ثبت نامی تا آخرین روز ثبت نام  ( هنوز نتایج صلاحیت ها اعلام نشده است )  حدودا هر 18 کاندید باید برسر یک کرسی  رقابت کنند . 


 نصرت الله جلیلیان با سه هزار و 57 رای،
 محمد خیاط ‌زاده با دو هزار و 985 رای،
 حسین حسن اصل بهبهانی با دو هزار و 920 رای 
 عبدالامیر زهیری با دو هزار و 891 رای 
نیز به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

 و در 69 شعبه اخذ رای در خرمشهر آراء مردمی جمع آوری شد.



عباس مدحجی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار