اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری خوزستان گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی با غبارروبی از مزار شهدای مدافع حرم و قطعه هنرمندان 20 فروردین 95 آغاز میشود و 26 فروردین ادامه دارد.‌

محمد غدیرزاده چهارشنبه در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: در نخستین روز این هفته برگزاری همایش استعدادهای جوان انقلاب، اجرای 6 مونولوگ، همایش نمایشنامه خوانی انقلاب اسلامی گنجانده شده است. 

وی افزود: دومین روز هفته به نام هفته هنر و انقلاب نام گذاری شده که در این روز انجمن شعر و داستان حوزه هنری افتتاح می‌شود، همچنین گردهمایی هنرمندان شاعر استان در شهرستان گتوند بر مزار دکتر قیصر امین‌پور شاعر انقلاب و تجلیل از چهار شاعر پیشکسوت خوزستان در مراسم اختتامیه از برنامه‌‌های محور هنر انقلاب و ادبیات است.

وی سه‌شنبه 22 فروردین را روز هنر انقلاب، مقاومت و پایداری اعلام کرد و گفت: نقد و بررسی رمان 'بود و نابود' نوشته سیدهاشم حسینی از انتشارات سوره مهر در این روز صورت می گیرد و چهارشنبه 23 فروردین روز هنر انقلاب،‌ سینما و تئاتر نیز فیلم‌های جشنواره رویش پخش می‌شود.
دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری خوزستان بیان کرد: همچنین روز چهارشنبه گرامیداشت سید علی سجادی حسینی از کارگردانان متعهد سینمای ایران، تجلیل از چهار هنرمند فیلم‌ساز شاخص انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است و ساختمان جدید حوزه هنری آبادان افتتاح و سپس مزار شهید سیاح طاهری از شهدای مدافع حرم در آبادان غبارروبی می‌شود.
وی با اشاره به روز پنج‌شنبه 24 فروردین به عنوان روز هنر انقلاب، ایثار و شهادت اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های شهدای هنرمند در اهواز و آبادان و کارگاه‌های نقد و بررسی آثار نقاشی انقلاب از برنامه‌های این روز است.

غدیرزاده تصریح کرد: جمعه 25 فروردین نیز روز هنر انقلاب و ولایت و رهبری نام‌گذاری شده که برنامه مشترک بین واحدها در یکی از مساجد اهواز، نمایشگاه تجسمی، اجرای نمایش میدانی، شب خاطره و استند آپ کمدی از جمله برنامه های این روز محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: روز 26فروردین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی است که در این روز از هنرمندان حوزه های مختلف تقدیر به عمل می آید و کتاب 'پژوهش موسیقی شوشتر' نوشته کاظم پوره رونمایی می‌شود.

دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری خوزستان با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره عکس موبایلی با موضوع جلوه‌های انقلاب اسلامی در مبلمان شهری، تصریح کرد: پیدا کردن مخاطب برای فعالیت‌های هنری از دغدغه‌های هنرمندان است برای همین حوزه هنری این فراخوان را به صورت ویژه در2 هنرستان حضرت آمنه و خوارزمی منتشر کرده است.

در ادامه نیز سرپرست حوزه هنری خوزستان گفت: این هفته به مناسبت سال روز شهید قلم، سید مرتضی آوینی، برگزار می‌شود و سعی شده برنامه‌های متنوعی در قالب رونمایی از کتاب، تجلیل از پیشکسوتان و جشنواره‌هایی در سطح شهرستان به این مناسبت تدارک دیده شود.

مجتبی آقاکوچک‌زاده با بیان این که حوزه هنری انقلاب اسلامی اولویت‌های مشخصی در محورهای هنر انقلاب، سبک زندگی، تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس دارد توضیح داد: هر یک از ارگان‌ها و مجموعه‌هایی که بخواهند در این محورها فعالیت فرهنگی و هنری داشته باشند حوزه هنری آمادگی مشارکت با آنها را دارا است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار