اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
مدیرعامل موسسه جهاد نصر خوزستان:
مدیرعامل موسسه جهاد نصر خوزستان با اشاره به روند ایجاد کانال انتقال آب به عرصه‌های فوق بحرانی گرد و غبار خوزستان گفت: با احداث این کانال، بخشی از اراضی فوق بحرانی جنوب شرق اهواز مرطوب می‌شوند
شوشان: مدیرعامل موسسه جهاد نصر خوزستان با اشاره به روند ایجاد کانال انتقال آب به عرصه‌های فوق بحرانی گرد و غبار خوزستان گفت: با احداث این کانال، بخشی از اراضی فوق بحرانی جنوب شرق اهواز مرطوب می‌شوند.

شمایلی در حاشیه بازدید معاون اول رییس جمهور از کانال انتقال آب مهندس پورشریفی در عرصه های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : این کانال برای مرطوب کردن بخشی از اراضی عرصه های فوق بحرانی در  مساحت 40 هزار هکتار در نظر گرفته شده است.


وی افزود: طول کانال 44 کیلومتر است و عرض کف آن 50 متر و در مقطع بعدی آن 30 متر است. در طی مراحل ساخت کانال، چند عبور سنگین از کانال کوت امیر، نهر بهره و مالح، خط راه آهن اهواز بندر امام و چند خط لوله گاز و نفت، جاده های روستایی و نهرهای آبیاری کشاورزی در این منطقه خواهیم داشت.

شمایلی گفت: شرکت‌های پیمانکاری و مشاوران اجرایی طرح مشغول به کار هستند تا طی روزهای آینده در فاز اول، 10 کیلومتر ابتدای کانال را افتتاح کنند. با احداث این کانال، بخشی از اراضی فوق بحرانی جنوب شرق اهواز مرطوب می‌شوند، هرچند کارهای بیولوژیک و نهال کاری نیز باید انجام شود ولی چون این روند زمان‌بر است باید کار مرطوب‌کاری نیز انجام شود.

وی اظهار کرد: تامین آب این کانال از طریق مجتمع پرورش ماهی آزادگان انجام می شود و دبی آن 20 مترمکعب بر ثانیه است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر خوزستان افزود: از دهم اسفند ماه سال گذشته عملیات ساخت این کانال آغاز شده و مردم منطقه همکاری خوبی در ساخت این کانال داشتند.

وی با اشاره به نامگذاری این کانال گفت: پور شریفی یکی از  فرماندهان مهندسی پشتیبانی جنگ بوده که افتخارات زیادی در دوران دفاع مقدس برای ما به ارمغان آورده که برای گرامیداشت یاد وی و شهدای جهاد سازندگی این نام گذاری انجام گرفت.

برچسب ها: جهاد نصر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار