اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
بخش سوم و پایانی "چشم اندازی به عملکرد اجتماعی و سیاسی دولت روحانی
به نظر میرسد با توجه به اهمیت و قدرت سیاسی دولت،در چشم مردم،انتخابات ریاست جمهوری د. هر حال از چنان ویژگی برخوردار است که بطور معمول اکثریت نسبی را به پای صندوقهای رأی بکشاند.
تفاوتهای عمده ی اوضاع سیاسی،اقتصادی و اجتماعی کشور،با سال 92را میتوان از اصلی ترین دلایل حضور در دوره ی پیشین مردم د. انتخابات 96دانست.
هشت سال تندرویها و زاویه هایی که دولت های نهم و دهم با عموم روشنفکران و حتی با رؤسای قوای مقننه و قضائیه ایجاد کرده بود،باعث شده بود که قائل شدن بختی برای نامزد اصولگرا،دشوار و دور از ذهن باشد;اما در حال حاضر هر چند بیشتر نقاط منفی و اشتباهات دولت مهر ورز در حال جبران است،بدلیل مشکلات و ایرادات موجود،در حوزه ی اقتصاد که با کاهش شدید و غیر طبیعی قیمت نفت و افزایش طبیعی انتظارات مردم کار را برای دولت روحانی اندکی سخت تر کرده است.
به گواه آمار،بازده عمومی دولت در بیشتر حوزه های عمومی فرهنگ،اقتصاد و سیاست و...کاملا مثبت بوده است;موفقیت دولت در مذاکرات هسته ای و نیز گشایش نسبی فضاهای مدنی از اولین اقدامات مؤثر دولت میباشد.
بحث به اجرا در آمدن اصل پانزدهم قانون اساسی،در مورد آموزش زبان مادری در مدارس است که حدودا یکسالی است که اجرا میشود.در دولت روحانی قطعا به میزان بیشتری به حقوق اقلیتهای قومی اهمیت داده شده و میشود،همچنین بها دادن بیشتر به آنها،در سمتها و مسئولیتها و تشویق آنها به گسترش و بالا بردن فرهنگ محلی از دیگر کارهای مثثت دولت یازدهم است.
در چند سال اخیر فعالیتهای مدنی با افزایش شمار انجمن های مردم محور بهبود یافته است.
از دیگر اقدامات دولت،مشخص کردن استراتژی برای مناطق آزاد و آسیب شناسی آنها در حوزه ی اقتصاد بود.
در سالهای گذشته تحریم صنعت هوایی ایران شکسته شده است که نوسازی ناوگان هواپیمایی جزء آرزوهای مردم در جهت کاهش مشکلات صنعت هوانوردی بوده است.
دکتر حسن روحانی سندی را با عنوان حقوق شهروندی منتشر نموده است که به تدریج در آینده آثار مثبت خود را نشان خواهد داد.
طرح تحول سلامتی دولت،برای نخستین بار بعد از انقلاب،طعم بیمه را به بیش از 10میلیون نفر چشانده است.
در زمینه ی فرهنگ کم کم یخها در حال آب شدن است.سینمای ایران پر رونق ترین دوره ی بعد از انقلاب خود را تجربه میکند.
ممانعت از فیلترینگ بیشتر اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث ایجاد یک حوزه ی عمومی گسترده در تلگرام،توئیتر و اینستاگرام شده است و با باز شدن فضای کتاب و دانشگاه،تفکر امنیت محور را از این دو فضا کنار زد.
شخص رئیس جمهور نیز نشان داده است که در جاهایی که عمل خلاف قانون می بیند،اهل مماشات نیست.مثال عینی آن را چندی پیش در اجلاس شهرداران دیدیم که آقای روحانی با ابراز گلایه و انتقاد از اداره ی شهر و فروش تراکم،تا مدتها با انتقاد و هجمه از سوی شهرداری تهران روبه رو شد.
فارغ از دستاوردها به نظر میرسد پس از فراز و فرودهای دوران خاتمی و احمدی نژاد،مردم دارای دیدگاه های واقع گرایانه تری،نسبت به دولت هستند.
با توجه به اینکه ایران یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است،انتظار عموم این است که در چنین کشوری نباید مردم دغدغه ی نان و آب و سلامت و بهداشت و مسکن و آموزش فرزندانشان را داشته باشند و دولت باید بتواند سیاستهای رفاهی گسترده ای را پیاده کند.
و طبق شواهد این مهم در دولت روحانی با اعمال سیاستهای رفاهی گسترده میسر خواهد بود و بدون شک نتیجه خواهد داد.


رویا اکبری      بخش سوم و پایانی:
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار