اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
استاندار خوزستان گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در استان خوزستان، این استان قلب تپنده توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش ایرنا ، غلامرضا شریعتی جمعه شب در نشست بررسی مسائل اقتصادی منطقه آزاد اروند که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد افزود: از خوبی های حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در منطقه آن است که مجلسیان از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل استان خوزستان قرار می گیرند.

وی گفت:مواجه رودر روی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مردم منطقه و دیدن مشکلات از نزدیک، آنان را از بخشی نگری خارج می کند و اولویت را به جاهایی که فرصت و امکان بیشتر سرمایه گذاری در آنها وجود دارد، می دهند. 

شریعتی افزود:شاید هیچ منطقه ای در دنیا نباشد که همچون خوزستان با تمامی کوچکی اش (64 هزار کیلومتر مربع) دارای تمامی پتانسیل ها و ظرفیت ها همچون نفت، گاز، پتروشیمی، زمین های حاصل خیز کشاورزی، آبهای شیرین، آبهای آزاد، بنادر و غیره به طور یک جا باشد. 

وی افزود:اگر از تمام این پتانسیل های خوزستان استفاده شود، کل کشور را می توان ساماندهی کرد، اما به دلیل استفاده نکردن از این فرصت ها، بخشی نگری صورت گرفته و منابع آن خرد شده است.  استاندار خوزستان گفت:به دلیل همین بخشی نگری، مسائل و مشکلات بر اساس فرصت ها اصلاح نمی شوند و توزیع اعتبارات نیز به درستی انجام نمی شود. 

شریعتی افزود:باید در جاهایی که سرمایه گذاری باعث افزایش ثروت می شود، بیشتر سرمایه گذاری شود زیرا به ما کمک می کند تا در تولید پیشگام شویم.

شهاب نادری نماینده مردم پاوه، روانسر و جوانرود با انتقاد از وارد کردن دستمال کاغذی از کارخانجات سمنان به منطقه آزاد اروند گفت:با وجود شهرک های صنعتی در استان خوزستان، چگونه دستمال کاغذی از کارخانجات استان سمنان وارد منطقه آزاد اروند می شود.

وی اظهار داشت:چگونه سازمان منطقه آزاد اروند سفارشات خود را از سایر استان های کشور انجام می دهد در صورتی که در خوزستان کارخانجات متعددی حضور دارند. استاندار خوزستان نیز در این خصوص گفت:این مساله برای تحریک مراودات ملی صورت گرفته است و جزء قوانین کشور محسوب می شود.

بندر خرمشهر برای پهلو گرفتن کشتی های غول پیکر نیاز به اعتبار دارد 

فرماندار ویژه خرمشهر و معاون استاندار خوزستان گفت:بندر خرمشهر برای پهلو گرفتن کشتی های غول پیکر و اشتغالزایی نیازمند اعتباری بالغ بر 210 میلیون یورو است. 

ولی الله حیاتی در این نشست افزود:برای اقتصاد خرمشهر با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، سه گزینه اصلی وجود دارد که نخستین گزینه، بحث مبادلات تجاری و بندر خرمشهر، دومین گزینه بحث کشاورزی و سومین گزینه بحث صنعت است. 

وی اظهار داشت:در بحث مبادلات تجاری، از دیر باز بندر خرمشهر بزرگ ترین بندر تجاری ایران بوده و اگر می خواهیم این بندر به شرایط قبل از جنگ یعنی به عمق 9 متر برگردد و کشتی های غول پیکر پهلو بگیرند، و اشتغالزایی صورت گیرد، نیازمند بودجه ای با اعتبار 210 میلیون یورو هستیم. فرماندار ویژه خرمشهر گفت:اگر این اتفاق صورت پذیرد، شرکت های خدماتی به این شهر خواهند آمد و اشتغال بندری نیز رونق خواهد گرفت. 

حیاتی افزود:اگر این رونق کسب و کار در حوزه بندر خرمشهر ایجاد شود، باعث به وجود آمدن اشتغال پایدار می گردد. 

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:در بحث صادرات، در شلمچه روزانه 2.5 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داریم و صادرات غیرنفتی در این بندر به قوت خود باقی است.  وی تصریح کرد:برای نخستین بار سازمان منطقه آزاد اروند، صادراتش بر وارداتش فزونی پیدا کرده است و 90 درصد عملیات تجاری منطقه آزاد اروند، در حوزه بندر خرمشهر، مرز شلمچه انجام می گیرد. 

وی اظهار داشت:در حوزه مرزی، نظام مقدس جمهوری اسلامی در خرمشهر، اقدامات ارزشمندی انجام گرفته و در دولت تدبیر و امید، به بحث مبادلات مرزی توجه ویژه ای شده است. 

فرماندار ویژه خرمشهر گفت:بزرگترین پایانه مسافربری در این دولت با هشت هزار متر مربع زیربنا می تواند روزانه 100 هزار نفر زائر را از مرز شلمچه به سمت کشور عراق عبور دهد. 

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:در بحث کشاورزی، دولت تدبیر و امید در این فعالیت چهار ساله 10 هزار هکتار از اراضی خرمشهر را در قالب طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری قرار داد و با همکاری استاندار خوزستان 6 هزار هکتار دیگر به این طرح اضافه شد. 
حیاتی گفت: رویدادهای خرمشهر، رویدادهای ملی هستند که نیازمند بودجه های ملی هستند و امیدوارم اعضای محترم کمیسیون اقتصادی در خصوص تخصیص اعتبارات به این شهر، اقدامات لازم را انجام دهند.

تقویت زیرساخت های منطقه آزاد اروند در اولویت قرار دارد 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:زیرساخت های منطقه آزاد اروند با مشکلات زیادی مواجه هستند که تقویت آنها باید در اولویت قرار گیرد.  به گزارش ایرنا عامر کعبی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اعضای کمیسیون اقتصادی برای تسریع و تسهیل توسعه اقتصادی به منطقه آزاد اروند سفر کردند. 

وی اظهار داشت:اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بازدیدی میدانی از بندر خرمشهر و پالایشگاه آبادان، پتروشیمی آبادان و کارخانه های واقع در شهرک های صنعتی منطقه آزاد اروند، داشتند و همچنین در جلسه ای که با حضور فعالان اقتصادی شهرستان های آبادان و خرمشهر برگزار شد، مسائل و دغدغه های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این منطقه مورد بررسی قرار گرفت. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:کمیسیون اقتصادی مجلس در آبادان بعد از بررسی مسائل تاکید کرد که باید سازمان گمرک در دروازه منطقه آزاد اروند مستقر شود و اقدامات جهت لایروبی رودخانه اروند صورت گیرد. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت زیرساخت های منطقه آزاد اروند افزود:موضوع واگذاری سهام پالایشگاه آبادان به سهام عدالت از طرف کمیسیون اقتصادی پیگیری خواهد شد و همچنین اقداماتی برای رفع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان آبادان از طریق کارگروه مالیاتی کمیسیون اقتصادی انجام می شود. 

کعبی گفت:با توجه به اینکه در حوزه گمرک، بانک و اقتصادی در جهت شعار سال اقداماتی از شروع مجلس در سال جاری داشتیم. وی افزود:پالایشگاه خوزستان مشکل عمده اشتغال در آبادان را برطرف خواهد کرد و امیدواریم کمیسیون اقتصادی با ورود جدی به این موضوع ساخت این پالایشگاه را وارد فاز عملیاتی کند. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:استقرار گمرک در دروازه های داخلی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در سفر کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت که به نتایج خوبی دست یافتیم. 

به گزارش ایرنا 15 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روزهای پنجشنبه و جمعه با سفر به شهرستان های آبادان و خرمشهر به بازدید از زیرساخت های منطقه پرداخته و شامگاه پنجشنبه و جمعه از بخشهای مختلف پالایشگاه آبادان، پتروشیمی آبادان و پروژه های عمرانی در این منطقه دیدن کردند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار