شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با حضور رییس‌جمهور فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شوشتر به ظرفيت 22 هزار مترمكعب در شبانه روز، 600 کیلومتر خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب، 20 هزار انشعاب فاضلاب و 9 ايستگاه پمپاژ فاضلاب شهرهاي استان به بهره‌برداری خواهند رسید.

محمدعلی صنیعی‌نژاد هدف از اجراي اين طرح‌های بزرگ زیست‌محیطی را حذف ورود فاضلاب به رودخانه کارون و گرگر، جمع‌آوري، انتقال و دفع بهداشتي فاضلاب، پيشگيري از آلودگي‌هاي زيست‌محيطي و ارتقای سطح بهداشت عنوان و اظهار‌کرد: برای اجرای این پروژه‌ها جمعا مبلغ 3 هزار میلیارد ریال از محل اعتبار اوراق مشارکت مردمی و تملک دارایی‌ها هزینه شده است.

وي با بیان این‌که تصفیه‌خانه فاضلاب شوشتر در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث شده‌است، افزود: این تصفیه‌خانه که با فرآیند لجن فعال کار می‌کند 122 هزار مترمکعب در شبانه روز ظرفیت دارد و جمعیتی معادل 110 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: همچنین با اجرای 600 کیلومتر خطوط شبکه اصلی و فرعی در 16 شهر آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام، شادگان، سوسنگرد، هويزه، رفيع، بستان، شوشتر، دزفول، بهبهان، انديمشك، شوش، ايذه و رامهرمز بیش از 20 هزار انشعاب فاضلاب تاکنون واگذار شده است.

صنیعی‌نژاد یادآورشد: هم‌اکنون پروژه‌های اجرای خطوط شبکه فاضلاب در 16 شهر استان فعال است و با پایان عملیات احداث 4 هزار و 600 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرها 385 هزار اشتراک فاضلاب به مشترکین فاضلاب استان افزوده خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار