استاندار خوزستان گفت: این استان فردا (یکشنبه، یکم اردیبهشت ماه) میزبان رئیس جمهور و هیات وزیران، به منظور انجام دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت به خوزستان است. "> فردا، دور چهارم سفراستانی دولت به خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵

استاندار خوزستان گفت: این استان فردا (یکشنبه، یکم اردیبهشت ماه) میزبان رئیس جمهور و هیات وزیران، به منظور انجام دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت به خوزستان است.

سید جعفر حجازی، افتتاح 32 طرح مهرماندگار در خوزستان که بخشی از آن به­ صورت ویدئوکنفرانس خواهد بود و دیدار عمومی و سخنرانی در جمع مردم اهواز و شهرستان­های تازه تاسیس کارون، حمیدیه، باوی، ملاثانی - به­صورت هم­زمان و باهم درمحل مصلای امام خمینی(ره) شهر اهواز - را از جمله برنامه­های سفر رئیس جمهور عنوان کرد .

استاندار خوزستان افزود: 2 جلسه کارگروه کشاورزی و معدن و نشست هیات دولت، با حضور رئیس جمهور در اهواز برگزار و  در این نشست ها برخی مصوبات دوره­های قبل، تعیین تکلیف می شوند.

وی با اشاره به تاسیس  8 شهرستان جدید در این استان به اسامی حمیدیه، کارون، ملاثانی، آغاجاری، اندیکا، هویزه و هفتکل، از سال 88 تاکنون و افزوده شدن آن ها به تقسیمات کشوری، 32 طرح مهرماندگار که توسط رئیس جمهوری به بهره برداری خواهند رسید را درحوزه های بهداشت و درمان، صنعت نفت، راه و شهرسازی، تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی، نیرو و صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

استاندار خوزستان افزود: در بخش بهداشت و درمان، مجموعه کلینیک و اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، بیمارستان شهرستان گتوند، طرح توسعه دانشگاه پیراپزشکی و بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی ماهشهر به بهره­برداری می­رسند.

حجازی افزود: درحوزه نفت و انرژی گاز رسانی به یک هزار روستای جدید در استان خوزستان، تسهیلات بهره برداری و نمک زدایی مسجدسلیمان، ساخت بزرگراه ماهشهر – امیدیه  و خط ششم انتقال گاز اهواز - دهلران افتتاح می شود.

وی ادامه داد: در بخش راه و شهرسازی نیز طرح بزرگراه آبادان – ماهشهر، تعریض و چهار خطه نمودن محور ملاثانی- شوشتر، حذف و طرح اصلاح نقاط حادثه خیز در راه های استان با اولویت مسیرهای پر تردد شامل تکمیل تقاطع غیرهمسطح کمربندی اندیمشک، سد دز و سه راهی دهلران، همچنین احداث راه آهن هفت تپه شوشتر از مهمترین پروژه هایی است که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسند.

استاندار خوزستان افزود: در بخش نیرو نیز راه­اندازی شبکه آبیاری و زهکشی کرخه در قالب 5 فاز در دشت آزادگان، شبکه آبیاری و زهکشی کارون بزرگ به­صورت فصلی در اهواز و راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی خرمشهر در سه فاز را خواهیم داشت که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسند.

حجازی همچنین از افتتاح 2 پروژه خارج از طرح های مهرماندگار به اسامی کارخانه دوده صنعتی دزفول و سیلوی گندم که از پروژه­های بخش صنعت، معدن و تجارت هستند، خبر داد و تصریح کرد: دولت عدالت محور عزم خود را جزم کرده است که تا پایان دولت دهم کلیه طرح­های مهرماندگار در این استان را به بهره برداری برساند و دین خود را به مردم این منطقه ادا کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار