شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه در اعتکاف موضوع اصلی این است که انسان به خود بازگردد، گفت: اعتکاف راهی برای دور شدن از بیماری مهلک غفلت است که یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های متدینان است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر علوی‌کیا در همایش معتکفین که امروز، 20 فروردین‌ماه در سالن شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اعتکاف یعنی انسان زمانی را برای خلوت پیدا کند؛ در این مراسم همه یک هدف مشترک دارند بنابراین در میان جمع هم می‌شود که انسان معتکف باشد.
 
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در پایان ماه مبارک رمضان اعتکاف خود را آغاز می‌کردند و 10 روز را به اعتکاف می‌گذراندند. 
 
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت عنوان کرد: در قصص مختلف انبیاء نیز مسأله اعتکاف مورد تأکید است. در اعتکاف موضوع اصلی این است که انسان به خود بازگردد. در فضای برگزاری اعتکاف انسان از عادت‌های روزمره بازگشته و با خلوت کردن، مسائل بیرونی را فراموش می‌کند.
 
علوی‌کیا افزود: یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های متدینان، غفلت است؛ برای افرادی که گرایش‌های مذهبی دارند و اخلاق، قیامت و دین برای آن‌ها اهمیت دارد، غفلت می تواند یک آفت باشد. 
 
وی اظهار کرد: در اخلاق اسلامی تأکید شده است که انسان‌ها حداقل روزانه پنج دقیقه را به خود اختصاص دهند، درحالی‌که در این دوره ما بیش از اینکه برای خود فرصت بگذاریم، برای دیگران وقت می‌گذاریم.
 
به گزارش ایسنا؛ مراسم معنوی اعتکاف با حضور 400 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار و در این آیین عبادی 130 دانشجوی پسر و 270 دانشجوی دختر در روزهای 22 تا 24 فروردین‌ماه جاری به‌ترتیب در مسجد شهدا و مسجد امام خمینی (ره) این دانشگاه معتکف می‌شوند. 

برچسب ها: اعتکاف
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار