شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

رئیس کمیته فنی قایقرانی استان خوزستان گفت: متاسفانه شهرداری اهواز بدون دلیل از شرکت‌های غیربومی برای انجام عملیات نجات غریق در رودخانه کارون استفاده می‌کند.

ساسان سیفی از عدم واگذاری قرار دادن حفاظت از رودخانه کارون در ایام نوروز به هیئت قایقرانی استان خبر داد و اظهار داشت: یک شرکت خصوصی از خارج استان قرارداد حفاظت از رودخانه کارون را با شهرداری اهواز بسته بود که در هنگام وقوع حادثه ایستگاه‌های امداد خود را جمع آوری کرده بود.

وی ادامه داد: در صورتی که هیئت قایقرانی استان از شش ماه پیش اعلام آمادگی کرده بود تا در ایام تعطیلات نوروز و از 27 اسفند ماه لغایت 17 فروردین حفاظت از رودخانه کارون را بر عهده بگیرد.

رئیس کمیته فنی قایقرانی استان خوزستان تصریح کرد: فرمانداری اهواز نیز طی نامه‌ای از شهرداری خواست تا حفاظت از منابع رودخانه کارون را به هیئت قایقرانی استان واگذار کند که شهرداری اهواز از این کار ممانعت کرد و با شرکتی غیر خوزستانی قرار داد امضا کرد.

سیفی با بیان اینکه قایقرانی استان تا ساعت 24 در رودخانه کارون حضور دارد عنوان کرد: شرکت طرف قرارداد از اول فروردین تا سیزدهم فروردین کار حفاظت را تا ساعت هفت بعد از ظهر انجام می‌داد و حادثه غرق شدن یکی از شهروندان روز 14 فروردین اتفاق افتاد.

وی افزود: این در حالی است که اعلام شده بود تعطیلات نوروزی تا 17 فروردین است و تا این تاریخ شرکت طرف قرارداد موظف بود که از رودخانه محافظت کند.

سیفی در شرح حادثه غرق شدن مرتضی احمدی در این رودخانه خاطر نشان کرد: چهار جوان روز 14 فروردین با قایق بادی غیر استاندارد از پارک لاله حرکت کرده و مقابل محل اسکان چند ایستگاه امداد و آتش نشانی نیز عبور کرده اما نه ایستگاه امدادی وجود داشته و نه آتش نشانان از تردد آن‌ها جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با واژگونی قایق نیز هیئت قایقرانی نیز اجازه دخالت در ماجرا را نداشت چرا که شهرداری حفاظت کامل رودخانه کارون را بر عهده گرفته بود، بنابراین جسد جوان غرق شده پس از چهار روز جست ‌و جو پیدا شد.

رئیس کمیته فنی قایقرانی استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: هنوز بر ما مشخص نیست که شهرداری اهواز با وجود درخواست‌های مکرر، چرا حفاظت از کارون را که از شرح وظایف هیئت قایقرانی است به این هیئت واگذار نکرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار