اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
شوشان / دكتر پروانه سهرابي

 
تمامی صاحبنظران و متفکران اجتماعی معتقدند که مهمترین عامل توسعه یافتگی در جوامع امروز نیروی انسانی است و زنان به عنوان یک سرمایه ی  غنی و ارزشمند انسانی، دارای  نقش بارزی در تحولات جامعه هستند.

گرچه به دلیل فقر فرهنگی، گاه  توانمندی ها و شایستگی های زنان مورد بی مهری و غفلت واقع شده است  ،اما نگاهی به تاریخ اسلام نشان می دهد که پیامبر اکرم(ص) با بارز دانستن  نقش و جایگاه ارزشمند زنان ، فاطمه زهرا(س) را در جایگاه عزیزترین و محترم ترین فرزندان خود قرار دادند و فرمودند: "ای فاطمه علیها السلام مژده باد! که در پیشگاه خدا مقامی شایسته داری"

البته در جهان کنونی ، فرصت هایی برای زنان پدید آمده است ، تا توانمندی های خود را به اثبات برسانند. به طوری که هم اکنون در سرتاسر جهان زنان زیادی را می توان مشاهده کرد که در بسیاری از فعالیت های اجتماعی دوشادوش مردان حضور فعال دارند و با عملکرد تاثیر گذار خویش در معادلات جامعه، توانایی های خود را بیش از گذشته به افکار عمومی اثبات کرده اند.

زن بودن یک معجزه است و امروز و در آستانه قرار داشتن در  یکی از مهمترین رویداد های تاریخ ایران که نقش شایان ذکری در سرنوشت داخلی و خارجی کشورمان ایفا می کند، باید بیش از پیش از این معجزه سخن گفت و از معجزه گرانی  یاد کرد که هر بار و در شرایط مهم و حساس کشور، حماسه می آفرینند. هنوز حماسه آفرینی بانوان ایرانی در جنگ ، چون یادگاری گرانبها در حافظه تاریخ باقی مانده است.

اگر از همه مسائل و جنبه‌های مختلف جنگ ، ایثار و فداکاریهای سربازان و مبارزین سخن گفته شود اما از نقش  پراهمیت مادران و همسران آنها صحبتی به میان آورده نشود، قطعا حق مطلب را به درستی  ادا نکرده ایم،  چرا که این زنان بودند که بی باکی، شجاعت و میهن دوستی ،  روحیه مردانگی را با دستان پرتوان خویش در بطن پدران، همسران و پسران خویش متبلور کردند تا میهن مان همانند همیشه سرفراز و آزاده بماند.

هر بار که ایران قدم به عرصه تازه ای از فعالیت های اجتماعی ،فرهنگی و سیاسی می گذارد باز این زنان هستند که ابراهیم وار ایستاده اند  و چون  اسطوره های عظیمی از دانایی، شجاعت و ایثار، امید را در فضا منتشر می سازند. از این رو باید همیشه باور داشته باشیم که جامعه وقتی رشد یافته و مترقی خواهد شد و تعادل و توسعه بر آن حاکم می شود که قابلیت های زنان به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند و در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان کشور، از اندیشه آنها بهره برده شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار