اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
مجتبی حلالی

حالا دیگر خوب می دانیم که بیشتر کاندیداها برای انتخابات و رای آوری به چند اصل مهم نیاز دارند. به غیر از تبلیغات، رایزنی و حضور در لیست و ... وعده ها و تضمین های متعدد نیاز است. غیر از تدارک ناهار و شام، تهیه البسه ورزشی، حضور در مراسم های مختلف و بسته های هدیه باید حرفی به زبان آورد که مقداری مخاطب را از جایش تکان بدهد و به قولی جوش و خروش درونش ایجاد شود. به هر نحو باید نظرش را جلب کرد و آن نیز وعده و قول های باب میل رای دهندگان است.

از استخدام و واگذاری پروژه گرفته تا حل سایر مشکلاتی که در شهرداری وجود دارد به زبان رانده می شود تا اینگونه به حد نصاب رای دست پیدا شود. اینها بخشی از رای آوری کاندیداها است و متاسفانه اینگونه جا افتاده است که از این طریق می توان یک کرسی از شورای شهر را تصاحب کرد، اما به هر تقدیر حقیقتی غیر قابل انکار است.

در اهواز اما این دوره تعدا اعضا از 21 نفر به 13 نفر کاهش پیدا کرده و این کاهش تنور رقابت انتخابات در اهواز را داغ تر از قبل می کند. به این معنا که ضمن وجود رقابت میان اعضای فعلی افرادی دیگر به این عرصه ورود کرده و هرکدام امیدهایی و تلاش هایی برای دست یابی به هدف مدنظر دارند، بنابراین این دوره از انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اهواز قطعا متفاوت و جذاب تر خواهد بود.

شورای شهر؛ بدون تردید رسالت اصلی که بر عهده دارد نظارت بر کلیه امورات شهرداری است ولا غیر. در حالیکه اینگونه نیست و شورای شهر در انتصابات نیز ورود کرده، در استخدام و سایر مسایل نیز دخالت کرده و از مسیر اصلی خارج شده است.

در واقع شورای اسلامی شهر همه هم و غم خود را می بایست بر توسعه و زیبایی شهر و توزیع عادلانه خدمات در سایر نقاط شهر بگذارد اما عدم رضایتمندی شهروندان از این موضوع گویای عدم موفقیت شوراهای اسلامی شهر تا کنون بوده است.

اختلاف نظر همواره در میان تصمیم های جمعی وجود داشته، دارد و خواهد داشت، اما در نهایت باید به تصمیم مثبت و قابل قبول و توسعه بخش منجر شود حتا اگر در میان آن جمع افرادی همچنان مخالف باشند. احساسات و منافع باید کنار زده و اولویت شهر و شهروندان قرار گیرد، به دور از شعار و در واقعیت این مهم باید نمود پیدا کند. تحت هر شرایطی اصل رسالت این است و تخطی از آن تخلف و بد عهدی به رای مردم است. در حالیکه بعضا تبعیض ها، عدم پاسخگویی ها، مهره چینی ها، استخدام ها و نفوذ در امورات شهرداری این اصل را دچار ابهام می کند. 

همه مسایل و کمبودها بر میگردد به انتخاب ما. ما انتخاب می کنیم. ما سبب ساز ورود افراد به شورای شهر هستیم. حق گلایه داریم از اینکه انتخابمان بد عهدی می کند اما دلیل اصلی آن انتخابی است که کرده ایم. بدون توجه به سابقه افراد نباید رای مان را به کسی دهیم. دلسوزان شهر تا حد زیادی شناخته شده اند. حضور دلسوزان و کارشناسان و آنانکه ایده و خلاقیت دارند و البته صادق و ساده هستند گره گشای بخش زیادی از مشکلات شهر است. حضور هر آنکس که بمعنای واقعی برای تحول شهر پا پیش گذاشته است اثربخش خواهد بود. آنانکه صادق و کارشناس هستند خود می دانند چه طرح هایی برای توسعه و زیبایی شهر لازم است.

آنها خوب می دانند که زیبایی و توسعه شهر اصل رسالت شان است. آنها می دانند که حاشیه نام سالم شان را از بین خواهد برد و تا روز و روزگار جایی در قلوب مردم نخواهند داشت. آنها اصل را بر فعالیت سالم می گزارند. اگر هم شعار و وعده ای سر می دهند پایش می ایستند، پاسخگوی موفقیت یا عدم موفقیت هم خواهند بود. انتخاب اصلح ما موجب ورود بهترین ها در شورا خواهد بود. 

خیلی از اصفهان سخن به میان می آید. آری شهر زیبا و پر جاذبه ای است. اصفهان اکنون یک قطب گردشگری در کشور است. در طول سال همواره گزینه مسافرت خیلی از هم میهنانمان بوده و هست. اما چرا؟

یک مرور اگر کنیم در خواهیم یافت اعضای شورای شهر اصفهان افرادی هستند که ید طولانی در مدیریت داشته اند و با تجارب کسب شده و با استفاده از ایده ها و خلاقیت هایی که بدست آورده اند، اکنون سعی در آبادسازی شهرشان دارند، که البته موفق هم بوده اند. در سخن اینگونه است اگر بازدید هم کنیم بر این مهم صحه خواهیم گذاشت. 

بنابراین! بیاییم و اینبار واقعی رای دهیم. به آنانکه مستحق تصاحب کرسی شورای اسلامی شهر هستند. آنانکه با فکر و خلاقیت خود قطعا طرح هایی در اشتغالزایی هم خواهند داد. نه اینکه با ارتباط نیروهایی را به بدنه شهرداری تحمیل کنند، خیر! با طرح و برنامه بخشی از عموم نیازمندان به شغل را شاغل می کنند.

و اما یک سوال؟ او که با هزینه گزاف صاحب کرسی می شود، واقعا تنها برای کمک به شهر و توسعه و زیبایی، میلیاردی هزینه کرده است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار