اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
عکس‎های سه عکاس خوزستانی به عنوان بخشی از هنر معاصر ایران در کشور گرجستان به نمایش گذاشته می شود.

علی‎اکبر شیرژیان، اولین نویسنده کتاب عکاسی مستند در ایران، بعنوان کیوریتور از سوی فستیوال عکس کولگا (Kolga) تفلیس در گرجستان، آثاری از عکاسان ایرانی را برای نمایش در پایتخت گرجستان انتخاب کرده است.

 فستیوال عکس Kolga از ۱۶ سال پیش در قالب هفته عکاسی به میزبانی شهر تفلیس فعال است و امسال علاوه بر نمایشگاه و رقابت عکاسی، به ارائه ورکشاپ، لکچر و جلسات بررسی پورتفولیوی عکاسان هم می‌پردازد.

رویدادهای فستیوال Kolga کمتر از یک ماه دیگر در گرجستان شروع خواهند شد که سه عکاس از خوزستان نیز بعنوان نماینده ایران در این رویدادها حضور خواهند داشت.

علی سلطانی، نوید ریحانی و مدیار شجاعی‎فر، سه عکاس خوزستانی هستند که در بخش های نمایشگاه، لکچر و دیجیتال پرزنتیشن همراه با 22 عکاس دیگر به عنوان نمایندگان ایران حضور خواهند داشت.

علی‎اکبر شیرژیان به عنوان کیوریتور نمایشگاه ایران، در فراخوان این نمایشگاه که زمستان 1395 به صورت عمومی منتشر شد اعلام کرده بود که آثار ارسالی می‌توانند در تمامی ژانرهای عکاسی تولید شده باشد و محدودیتی از نظر سبک کاری وجود ندارد.

 جهت انتخاب مجموعه عکس برای این نمایشگاه نیز سعی بر آن بوده تا مجموعه‎هایی انتخاب شوند که ضمن رعایت استاندارد عکاسی، محتوایی از واقعیت و فرهنگ ایران به زبان جهانی را بازتاب بدهند.

بخش نمایشگاه عکاسان ایرانی با عنوان  "ایران یک پورتفولیوی باز" هفتم ماه می 2017 (هفدهم اردیبهشت) در موزه تاریخ شهر تفلیس، پایتخت گرجستان گشایش می‎یابد.

 برای علاقمندانی که مایلند در فستیوال عکس Kolga و دیگر برنامه‎های بین‎المللی این فستیوال حضور داشته باشند و از آن‎ها بازدید کنند قرار است تور سفر به تفلیس به مناسبت فستیوال عکس Kolga در آن تاریخ فراهم شود که اطلاعات آن بزودی اعلام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار