شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 50 طرح توسعه‌ای به بخش آبزیان خوزستان خبر داد.

اسدالله عباسی در جلسه شورای اداری که با حضور مسئولان محلی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروزه پیشرفت کشور ما به دست جوانان غیرتمند و با شرف خوزستانی است.

وی افزود: نظام و انقلاب را مدیون خون شهدا و ایثارگران این رمز و دیار می‌دانیم و از این نظر به خود می‌بالیم که چنین ملتی انقلابی و همیشه در صحنه داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مسئولان باید به پاس از خودگذشتگی و قدردانی مردم از ظرفیت‌های موجود در این استان کمال بهره را برده و آنها را بالفعل کنند، عنوان کرد: امروز کشور ما به یک قدرت هوافضا تبدیل شده و ایران یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان را از آن خود کرده است.

عباسی گفت: به هیچ کشوری وابستگی نداریم و توانسته‌ایم با تکیه بر همت و زانوی خود بایستیم؛ در بخش نظامی با تلاش متخصصان داخلی بسیار پیشرفت کرده و در حوزه پتروشیمی بسیار مستقل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز کمبود و کاستی‌های شهرهای مختلف استان با حضور نمایندگان رئیس جمهور در قالب چهارمین سفرهای استانی هیئت دولت بررسی  شده است؛ در این شهرستان نیز موارد نیاز بسیاری احساس می‌شود که در جلسه هیئت دولت حتماً در خصوص ارائه راهکار و رفع این مشکلات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

*تامین آب شرب و کشاورزی/ تکمیل جاده هندیجان ـ ماهشهر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در بخش تأمین آب شرب و کشاورزی، خوزستان و از جمله شهرستان هندیجان نیازمند توجه و رسیدگی جدی‌تری است که حتماً آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در بخش پرورش و صید میگو و آبزیان نیز 50 طرح توسعه‌ای را به استان اختصاص داده‌ایم که امیدواریم با حمایت و تعامل مضاعف مسئولان به خوبی محقق و اجرایی شوند.

عباسی خاطرنشان کرد: در بخش مربوط به بندر بحرکان نیاز به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و تجاری این بندر است که این موضوع را نیز در جلسه هیئت دولت به بحث خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: در خصوص تکمیل تجهیزات اداری، تکمیل جاده هندیجان ـ ماهشهر و توسعه کشاورزی اولویت‌بندی کرده که به این موارد هرچه سریع‌تر رسیدگی شود.

*پرداخت بیمه بیکاری به ملوانان/ تکمیل بیمارستان شهدای هندیجان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت بیمه بیکاری به ملوانان را نیز در جلسه هیئت دولت مطرح خواهیم کرد، افزود: در رابطه با بیمارستان شهدای هندیجان باید گفت که مشکل مردم این منطقه محروم، نبود پزشک متخصص است؛ همچنین ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی نیز از مواردی بسیار مهم و در دستور پیگیری خواهد بود.

*اجرای طرح پزشک خانواده/ راه اندازی شبکه قرآنی

عباسی با بیان اینکه فراخوان اجرای طرح پزشک خانواده در 11 استان خوزستان را اعلام کرده‌ایم، گفت: این شهرستان نیز جزو اولویت‌های اجرایی طرح پزشک خانواده است.

وی تصریح کرد: بندر هندیجان یکی از بنادر بسیار مستعد کشور است و قصد داریم در این زمینه با تشکیل تعاونی‌های جدید، تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار ساکنان جویای شغل این مرز و دیار قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تقویت بخش فرهنگی شهرستان هندیجان اظهار کرد: در این خصوص از صدا و سیمای استان خوزستان می‌خواهیم نسبت به راه‌اندازی شبکه قرآنی در شهرستان اقدام کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار