شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

معاون رئیس جمهور گفت: شوشتر توانمندی‌های زیادی در بخش میراث فرهنگی دارد و به این دلیل باید آهنگ مرمت آثار تاریخی در این شهرستان تسریع شود.

محمدجواد محمدی‌زاده در جلسه شورای اداری شهرستان شوشتر اظهار کرد: مرمت سریع آثار تاریخی می‌تواند در ارتقای سطح اقتصادی شهر شوشتر تأثیر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید با مرمت سریع آثار تاریخی در شهرستان شوشتر زمینه را برای حضور گردشگران و توریست را فراهم کنیم و در این زمینه نیازمند تلاش همگانی هستیم، ادامه داد: شوشتر جاذبه‌های زیادی در این زمینه دارد؛ در زمینه توریست شهرستان شوشتر دارای جاذبه‌های زیادی است و وجود رودخانه‌های دز و کارون در این شهرستان توانمندی زیادی در این زمینه ایجاد کرده است.

*خدمات‌رسانی در روستاها ارتقا یابد

معاون رئیس جمهور گفت: باید در روستاهای شهرستان شوشتر به نحوی خدمات‌رسانی شود که مردم برای زندگی در روستاها با محدودیت‌ مواجه نشوند و مهاجرت از روستا را در دستورکار خود قرار ندهند.

وی با اشاره به اینکه باید زندگی را برای روستایی‌ها ساده کرد، افزود: باید با فراهم کردن شرایط برای زندگی در روستاها از مهاجرت از روستا به شهر جلوگیری شود.

محمدی‌زاده تأکید کرد: در بسیاری از کشورهای جهان روستاها از رونق بسیار زیادی برخوردار هستند و به این دلیل باید کوشید تا در این راستا قدمی برداشته شود.

*ارزش افزوده کشاورزی بیشتر شود

وی افزود: باید به نحوی کار کنیم که کشاورزان از کشت خود سود قابل توجهی به دست آوردند و به این دلیل باید کوشید تا ارزش افزوده تولیدات افزایش یابد.

محمدی‌زاده گفت: تولیداتی مانند سبزیجات و خشکبار در شهرستان شوشتر بسیار زیاد است، اما هنوز برای بسته‌بندی این مواد و عرضه به بازار اقدامی جدی انجام نشده است.

وی عنوان کرد: در شهرهای خوزستان هنوز بر تازه‌خوری اقدام می‌شود، اما به عنوان مثال برای استفاده از سبزی در دیگر فصول باید تصمیم‌گیری شود.

معاون رئیس جمهور گفت: وزرا و معاونان رئیس جمهور تنها در راستای سیاست‌گذاری تلاش می‌کنند و بسیاری از تصمیمات در این حوزه برعهده مدیران استانی است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار