اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
«رئیسی نیامده است تا بماند. او آمده است تا تصویر اجتماعی متفاوتی از تصویر قضایی-امنیتی که جامعه از او دارد، برای خود بسازد و بنابراین در روزهای پایانی رقابت، آن کاری را خواهد کرد که حدادعادل در سال 92 انجام داد.»

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با نواندیش می‌گوید: «طبق مصوبه شورای عالی سیاستگذاری ثبت نام نامزد اصلاح طلبان منوط به جلب نظر حسن روحانی بود.» او ادامه می‌دهد: «از همین رو جهانگیری با نظر رئیس جمهور ثبت نام کرده است.»

مدیرعامل اسبق ایرنا در پاسخ به این سوال که کمپین انتخاباتی روحانی باید چه پیام هایی به مردم بدهد، سه رویکرد کلی را مطرح می کند. ناصری می گوید: «روحانی در درجه اول باید به دور از کلی گویی و با آمار و ارقام صراحتا به مردم بگوید که در سال 92 چه ویرانه ای را تحویل گرفته است.» ناصری رویکرد دوم را اینگونه تشریح می کند: «کار دومی که روحانی باید انجام دهد اینکه با آمار و ارقام کارهای دولت را در حوزه هایی چون مهار تورم افسار گسیخته، افزایش رشد اقتصادی، کاهش بیکاری و گشایش نسبی فضای سیاسی و فرهنگی به مردم توضیح دهد.»

 این استاد دانشگاه البته در همین بخش تاکید فراوانی بر بحث برجام و سیاست خارجی دارد. او می گوید: «طی ایام تبلیغات اصولگرایان به برجام خواهند تاخت. این در حالی است که توافق برجام، از موفقیت های بزرگ دولت است. به همین دلیل روحانی باید به مردم بگوید که اگر برجام نبود، ورای دستاوردهای نسبی این توافق در حوزه اقتصاد، اکنون مشخص شده است که با آمدن رئیس جمهور تندرویی چون ترامپ معلوم نبود چه بر سر امنیت و تمامیت ایران می آمد.» ناصری ادامه می دهد: «مردم نعمت امنیت را به خوبی می فهمند. بنابراین روحانی لازم است این مسئله را برای مردم به روشنی توضیح دهد.»

لزوم بیان ضعف ها

این عضو بنیاد باران در توضیح رویکرد سوم می گوید: «بالاخره در برخی حوزه ها هست که دولت ضعف داشته است و این ضعف ربطی به دیگر قوا و نهادها نداشته است. روحانی باید صادقانه به مردم این ضعف ها را بگوید و قول دهد که در دولت آینده، این ضعف ها برطرف خواهد شد.» ناصری در پاسخ به این پرسش که این ضعف ها چیست می گوید: «کابینه انسجام لازم را ندارد. همچین بین مدیران ملی و مدیران میانی و استانداران و فرمانداران در بسیاری استان ها، هماهنگی لازم وجود ندارد. این مسئله به خصوص در استان های کمتر توسعه یافته بیشتر به چشم می آید.» به اعتقاد ناصری «مردم در استان های کمتر توسعه یافته به این کاری ندارند که سیاست های ملی چه هست و چه نیست؛ بلکه آن ها عملکرد استاندار و فرماندار خود را می بینند. عملکرد روحانی در این عرصه ضعیف بوده است.»

رئیسی نمی ماند

این فعال سیاسی در تشریح آرایش انتخاباتی اصولگرایان معتقد است که «اصولگرایان خودشان می دانند که رای آور نیستند و بنابراین تنها برای ایجاد فضای انتخاباتی و ترمیم وجهه خود وارد صحنه شده اند.» ناصری مشخصا به ابراهیم رئیسی اشاره می کند. او می گوید: «شنیده ها حاکی از آن است که برخی مقامات از نامزدی رئیسی رضایت ندارند. همچنین گروهی از مردم مشهد و برخی روحانیون این استان از او خواسته اند که کناره گیری کند و به تولیت آستان قدس برسد.»

او در ادامه گفتگو با خبرنگار نواندیش اینگونه پیش بینی می کند: «رئیسی نیامده است تا بماند. او آمده است تا تصویر اجتماعی متفاوتی از تصویر قضایی-امنیتی که جامعه از او دارد، برای خود بسازد و بنابراین در روزهای پایانی رقابت، آن کاری را خواهد کرد که حدادعادل در سال 92 انجام داد.» این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد وضعیت دیگر نامزدها اینطور توضیح می دهد: «اصولگرایان ثابت کرده اند که اگر از نهادی مدیریت نشوند، علاقه دارند که هماره تا پایان رقابت ها باقی بمانند.» ناصری ادامه می دهد: «پیش بینی من این است که به جز رئیسی، دیگر نامزدهای اصولگرا تا پایان خواهند ماند و در آن جناح با تعدد نامزدها مواجه خواهیم بود.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار