شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
نماینده اهواز گفت: تا زمانی که اقدامات لازم به سرعت انجام و کارها به طور هدفمند و جدی دنبال شوند، می‌توانیم به حل مشکلات و جلوگیری از پیشرفت پدیده گرد و غبار امیدوار باشیم.

علی ساری با اشاره به مشکلات موجود در خوزستان در پی پدیده گرد و غبار اظهار کرد: پدیده گرد و غبار و شرایط موجود موجب مهاجرت افراد زیادی از جمله فرهنگیان، سرمایه‌گذاران و مخصوصا نخبگان از استان خوزستان شده است و در وضعیت کنونی، در واقع هر شخصیت تاثیرگذار که توان خارج شدن از استان را دارد، از خوزستان مهاجرت می‌کند.

وی افزود: گرد و غبار زندگی مردم را مختل کرده که یکی از موارد آن تاثیر منفی بر سلامت جسم و سلامت روان مردم بوده است. این پدیده همچنین موجب بروز مشکلات اساسی در نظام شهری، مدارس، بیمارستان‌ها و هر گونه خدمات‌رسانی شده است.

ساری با اشاره به اقدامات اخیر دولت در خصوص گرد و غبار خاطرنشان کرد: دولت حق‌آبه‌ها را بیشتر کرده و نهال‌کاری نیز به شکل واقعی، هدفمند و مستمر با پیگیری وزارت کشاورزی در حال انجام است. اگر این روال به طور مستمر باقی بماند و مانند اقدامات سال‌های گذشته نیمه‌کاره رها نشود، می‌توانند اثرگذار باشد.

نماینده اهواز بیان کرد: گرد و غبار همه زیرساخت‌های استان خوزستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است که یکی از این موارد تاسیسات برق است و همه مردم شاهد این مشکل بودند. در بحران خوزستان، آب، بیمارستان‌ها و کلیه خدمات‌رسانی مرتبط با برق نیز تحت‌الشعاع قرار گرفتند. با توصیه رهبری و رئیس جمهور و تلاش وزرا و با بسیج امکانات کل کشور برای به‌روزرسانی تاسیسات برق اقدام شد که هنوز کار آن به پایان نرسیده است.

وی توضیح داد: پدیده گرد و غبار روز به روز پیشرفت می‌کند و در صورت ادامه این وضعیت، احتمال به هم ریختگی کل استان وجود دارد و برای جلوگیری از این مشکل، اقدامات لازم باید سریع انجام شود.

ساری گفت: تا زمانی که اقدامات لازم به سرعت انجام و کارها به طور هدفمند و جدی دنبال شوند،  می‌توانیم به حل مشکلات و جلوگیری از پیشرفت پدیده گرد و غبار امیدوار باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار