رئیس جمهور گفت: من به شرایط خارجی آگاهی دارم و می‌دانم که انتخاباتی پر شور و منتخبی با رای بالا، همه معادلات و شرایط داخلی و خارجی را به نفع ملت ایران تغییر می‌دهد.

"> انتخاباتی با رای بالا همه معادلات را به نفع ایران تغییر می‌دهد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

رئیس جمهور گفت: من به شرایط خارجی آگاهی دارم و می‌دانم که انتخاباتی پر شور و منتخبی با رای بالا، همه معادلات و شرایط داخلی و خارجی را به نفع ملت ایران تغییر می‌دهد.

محمود احمدی‌نژاد در مصلای اهواز در اجتماع مردم و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: سال 84 پس از انتخابات و قبل از آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور، به نطنز سفر کردم و دیدم تمام ابزار کار جوانان پلمب شده است و قفل و زنجیرهای استعمار آن‌ها را بسته است.

وی افزود: در عرصه اقتصاد باید به مردم اعتماد کنیم، اینکه تصور کنیم اقتصاد دست یک عده کوچکی باشد بقیه ملت هم دنباله‌رو و کارمند و کارگر آنان باشد، اینطور اقتصاد راه نمی‌افتد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید به توده‌های مردم اعتماد کنیم و امکانات کشور در اختیار آنان باشد، هر چه در این مسیر حرکت کردیم پیروزی و عزت بود.

وی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: در انتخابات بنا به فرموده مقام معظم رهبری تنها ملاک اراده مردم است و کسی نمی‌تواند برای مردم تعیین تکلیف کند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: برخی‌ها جوری حرف می‌زنند که مردم باید به حزب و گروه آن‌ها رای بدهند و در واقع گویی قیم مردم هستند.

وی افزود: برخی‌ها پا را فرا‌تر گذاشته‌اند و از همین الان برای شورای نگهبان نیز تعیین تکلیف کنند.

* منتخبی با رای بالا همه معادلات را به نفع ملت تغییر می‌دهد

رئیس جمهور تصریح کرد: من به شرایط خارجی بیشتر از شما آگاهی دارم و می‌دانم که انتخاباتی پر شور و منتخبی با رای بالا، همه معادلات و شرایط داخلی و خارجی را به نفع ملت ایران تغییر می‌دهد.

وی اظهار داشت: هرکس مومن به انقلاب، رهبری، کشور و نظام است، باید راه را برای حضور همه در انتخابات هموار کند و نباید حرفی بزند یا کاری کند که عده‌ای از مردم بی‌انگیزه شوند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: همه باید بیایند و ملت ما نشان داده است که می‌داند چه چیزی به نفع خود و کشورش است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: بعضی‌ها جوری حرف می‌زنند که انگار صاحب کشور و ملت هستند؛ این درحالی است که در زمان جنگ، همین جوانان خوزستان وقتی روی مین می‌رفتند رشید بودند اما امروز متوجه نمی‌شوند و باید فلان گروه، دسته و باند برای ملت تصمیم بگیرند.

وی تاکید کرد: ما به یک حماسه نیازمند هستیم که لازمه‌اش حضور همه سلایق، اعتماد ملت و مردم در صحنه است تا کمر دشمنان را بشکنیم.

* حماسه سیاسی شرایط را برای حماسه اقتصادی فراهم می‌کند

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه خلق حماسه سیاسی می‌تواند شرایط برای خلق حماسه اقتصادی را هم فراهم کند، گفت: باید به سمتی برویم که با خلق یک حماسه سیاسی بزرگ، دشمنان از مایوس کردن ملت ایران مایوس شوند.

احمدی‌نژاد افزود: امروز دنیا منتظر هنرنمایی ملت ایران است و من ایمان دارم که این ملت حماسه‌ای خواهد آفرید که برای همیشه در تاریخ بشریت بدرخشد.

احمدی‌ن‍ژاد با اشاره به شناخته بودن حماسه‌های ملت ایران در دور دست‌ترین نقاط جهان اظهار داشت: وقتی در سفرهای اخیر به ونزوئلا رفتیم، صد‌ها هزار نفر از مردم در آنجا با صدای بلند، فریاد "زنده باد ایران" را سردادند و‌ ای کاش رسانه‌های ما مقداری نگاه ملی‌تر و آرمانی‌تر داشته باشند و این صحنه‌ها را منعکس کنند.

*صادرات 12 میلیون تن سیمان در سال گذشته

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: در سال 85 چه بساطی در سیمان به پا بود یک نفر دو کیسه سیمان می‌خواست به‌دست نمی‌آورد و آن هم با قیمت چند برابر، کل تولید سیمان کشور 32 میلیون تن بود، در دولت جلسه گذاشتیم که چه باید کرد، در مدت پنج، شش سال، به 80 میلیون تن تولید سیمان رسیدیم که سال گذشته 12 میلیون تن صادر شد.

رئیس جمهور گفت: شیاطین، بدخواهان، خودخواهان و انحصارطلبان نمی‌خواهند کار دست ملت بیفتد نه در اقتصاد نه در سیاست؛ می‌خواهند دست خودشان باشد.

وی عنوان کرد: هر طرحی که به سمت توزیع ثروت و عدالت و سهیم کردن توده‌های مردم در عرصه سیاست و اقتصاد است با آن مخالفت می‌کنند.

*اجرای یک میلیون و 60 هزار شغل ثابت توسط بنگاه‌های زودبازده

احمدی‌نژاد تصریح کرد: به‌عنوان مثال طرح بنگاه‌های زودبازده طرح موفقی بود هر طرحی معمولا در اجرا انحراف دارد ولی طرحی که در ایران اجرا شد کمترین انحراف را نسبت به کشورهایی که این طرح را اجرا کردند داشت و بیش از یک میلیون و 60 هزار شغل ثابت ایجاد شد.

رئیس جمهور بیان کرد: کسانی که 180 تا 200 هزار میلیارد تومان از بانک گرفتند و پس نمی‌‌دهند با این موضوع مخالفت می‌کردند اما چون رسانه و بلندگو دارند فریاد می‌زنند 5 یا 10 میلیونی که به جوانی دادیم برای خود کار درست کند برنگشت و اقتصاد خراب شد.

*هدفمندی یارانه‌ها موفق‌ترین طرح تاریخ اقتصاد کشور

وی افزود: سهام عدالت دادیم حمله کردند، مسکن مهر دادیم حمله کردند و همینطور هدفمندی یارانه‌ها که موفق‌ترین طرح تاریخ اقتصاد کشور است.

رئیس جمهور گفت: 300 هزار میلیارد تومان یارانه تقسیم می‌شود بدون برنامه، 20 درصد جامعه 70 درصد را می‌برد، اجازه دهید تقسیم شود میان توده‌های مردم ، 45 هزار و 500 تومان در جیب مردم قرار دادیم.

احمدی‌نژاد افزود: آن‌ها می‌گویند اگر توده‌های مردم توانمند و وارد عرصه‌های اقتصاد شوند فرصت انحصارطلبی و انباشتن ثروت‌های باد آورده از دست آن‌ها خارج می‌شود.

وی گفت: سال دوم و سوم در موضوع هسته‌ای‌،‌ در نیویورک عده‌ای از آمریکایی‌ها با ما جلسه گذاشتند و پس از سوال و جواب‌های بسیار، مرشد آن‌ها گفت احمدی‌نژاد اگر ما این موضوع هسته‌ای شما را به رسمیت بشناسیم شما جلوتر نمی‌روید و همینجا توقف می‌کنید، به همین قناعت کنید؟

رئیس جمهور افزود:‌ تمام آنها می‌خواهند هسته‌ای در انحصار خودشان باشد، ‌انرژی هسته‌ای، نیروی هسته‌ای و کشاورزی هسته‌ای و به وسیله آن دنیا را چپاول کنند.

*ملت ایران انرژی هسته‌ای را می‌خواهد

وی تصریح کرد: من در پاسخ آمریکایی‌ها گفتم هرگز، ملت ایران انرژی هسته‌ای را می‌خواهد و همه آن را هم می‌خواهد.

احمدی نژاد افزود: ما گفتیم که هدفمندی یارانه‌ها پول خود مردم است از جیب مردم به جیب مردم، توزیع عادلانه است.

رئیس جمهور گفت: ما گفتیم به خدا به جای 45 هزار تومان می‌شود 250 هزار تومان به هر ایرانی داد، اما داد و بیداد کردند.

*سنگین‌ترین تحریم‌ها از بیرون و ناجوانمردانه‌ترین اقدامات در داخل انجام شد

احمدی‌نژاد گفت: سنگین‌ترین تحریم‌ها از بیرون و ناجوانمردانه‌ترین اقدامات در داخل انجام شد و همانی که خودش احتکار کرده است خودش از طریق رسانه طلبکاری می‌کند و این را به گردن دولت و ملت می‌اندازد.

رئیس جمهور افزود: چه کسی گفته که اگر ثروت یک ملت دست یک عده خاصی باشد کشور بهتر اداره می‌شود.

*اگر ثروت دست ملت باشد ایران ظرف 5 سال قدرتمندترین می‌شود

آقای احمدی‌نژاد ادامه داد: من با افتخار می‌گویم اگر ثروت ملت دست خود ملت باشد ایران ظرف چهار، پنج سال قدرتمندترین کشور جهان می‌شود.

رئیس جمهور گفت: در بحث تحریم نیز همین است و بدخواهان بدانند سال گذشته فشار اقتصادی را به ملت حداکثر کردند و بدتر از فشار اقتصادی فشار جنگ روانی بود و هر روز سیاه‌نمایی و هر روز دروغ و جوسازی و شایعه‌سازی بود  و هدفشان این بود که ملت ایران را بشکنند.

*گوش‌های خود را باز کنید؛ بفهمید ایران کجاست

احمدی نژاد افزود: اما من از زبان مردم خوزستان می‌گویم گوش‌های خود را باز کنید و بفهمید اینجا ایران است و برای له کردن شما، فقط و فقط جوان‌های خوزستان و عشایر لر و بختیاری و عرب کافی هستند.

رئیس جمهور گفت: شما اشتباه می‌کنید آن زمان که ما هسته‌ای نشده بودیم، با همه امکانات تلاش کردید جلوی هسته‌ای شدن ما را بگیرید اما اکنون ایرانیان هسته‌ای شده‌اند شما که چیزی نیستید و همه شیاطین تاریخ را بسیج کنید قادر نیستید هسته‌ای شدن ملت ایران را پس بگیرید.

وی تصریح کرد: در این سرزمین هم حماسه سیاسی و هم حماسه اقتصادی ممکن است.

رئیس جمهور گفت: مقدمه حماسه آن است که توده‌های مردم به میدان بیایند و مقدمه آمدن توده‌های مردم به میدان آن است که به آنان اعتماد کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری به توده‌های مردم اعتماد کردند، افزود: مقام معظم رهبری در مشهد همان جمله امام را فرمودند که من یک رای بیشتر ندارم و کشور و انتخابات متعلق به مردم است.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است هر گاه ملت ایران به صحنه آمد و تصمیم گرفت، تصمیم او درست است و بهترین تصمیم در شرایط بود و امروز هم همین طور است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در عرصه اقتصاد عده‌ای انحصار طلب هستند و نمی‌خواهند بگذارند ملت تصمیم بگیرند و می‌خواهند کاری کنند که عرصه سیاست در انحصار آنان باشد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار