شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

زندگینامه شهدای والامقام شهرستان هفتکل با عنوان «همسنگران عشق» به همت نویسنده دفاع مقدس خوزستانی، گردآوری و چاپ شد.

این کتاب بر اساس زندگینامه شهدای هفتکل برای نخستین بار در سطح منطقه منتشر و توزیع شد.

کتاب «همسنگران عشق» شامل زندگینامه و خاطراتی از شهدای گرانقدر شهرستان هفتکل در دوران دفاع مقدس است که توسط روزعلی قربانی یکی از رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس هفتکل جمع‌آوری و منتشر شده است.

در مقدمه این کتاب ارزشمند آیاتی از قرآن مجید و همچنین رهنمودهایی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در خصوص عظمت و بزرگی شهدای عزیز آورده شده است.

همچنین تصاویر مختلفی از دوران کودکی تا زمان شهادت برخی از شهدا، در کتاب همسنگران عشق درج شده است.

در این کتاب که 400 صفحه می‌باشد تعدادی از وصیت نامه شهدایی همچون حجت الاسلام والمسلمین شهید سید ابوالقاسم موسوی دامغانی نماینده هفتکل و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی، شهید ابراهیم بیگلری مکوند، شهید ابوطالب کریمپور بلداجی، شهید محمدیار حاجی‌زاده و شهید سبزعلی رضاییان نیز درج شده است.

وصیت نامه شهید ابراهیم مکوندی، جهادگر شهید باقر چرومی، سرباز شهید حیدر هاشمپور، شهید داریوش براتی و شهید علی بدری‌پور از دیگر بخش‌های کتاب همسنگران عشق است.

همچنین تصاویر و وصیت نامه شهید رجب عسکرپور، شهید مصطفی کلاه کج، شهید عبدالمحمد نوری ممبینی، شهید محمدرضا آزادی و شهید حسن بیت عفری در این کتاب آورده شده است.

خوانندگان در کتاب همسنگران عشق با زندگی نامه شهید قربان مکوندی تنها شهید روستای جارود که در سال 1340 در همین روستا دیده به جهان گشود و در 5 مرداد 1361 در شلمچه شربت شهادت نوشید نیز آشنا خواهند شد.

وصیت نامه طلبه شهید حمدان رضایی تنها شهید روستای دیمه درب نیز از بخش‌های دیگر این کتاب می‌باشد که خواننده را به تفکر وا می‌دارد.

آشنایی با شهید علی بارسنی از شهدای انقلاب اسلامی که در 14 آذر 1334 متولد شد و 12 دی 1357 در اهواز به شهادت رسید نیز بخش دیگری از کتاب همسنگران عشق است.

معرفی شهدای جاویدالاثر هفتکل همچون شهید ارسلان عسکری سبزکوهی، شهید علی درافشان، شهید سید ابوالحسن میرسالاری و شهید یارعلی محمدعلی‌زاده نیز از بخش‌های دیگر این کتاب ارزشمند است.

زندگی نامه کوتاه شهیده سوسن عبداللهی 1339از شهدای زن هفتکل که سال 1339 متولد شد و در سال1361 در هنگام آموزش نظامی به شهادت رسید نیز در این کتاب درج شده است.

همچنین خوانندگان کتاب همسنگران عشق با شهدای نسل سوم و بعد از دوران دفاع مقدس چون شهید بهمن درویشی، شهید مهدی بهرامی، شهید حسین ممبینی و شهید محمد اصلانی آشنا خواهند شد.

در این کتاب همچنین شهید خسرو محمدی نخستین شهید جاویدالاثر ارتش جمهوری اسلامی ایران شهرستان هفتکل که در سال 1325 چشم به جهان گشود و 17 مهر ماه سال 1359 در آبادان به شهادت رسید و پیکر پاکش هنوز به زادگاهش بازنگشته، نیز معرفی شده است.

کتاب همسنگران عشق با تیراژ سه هزار جلد توسط انتشارات دانش‌بیگی و با همکاری کنگره سرداران، امیران و 253 شهید شهرستان هفتکل منتشر شده است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سیدمحمدرضاموسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
comment
0
0
comment باسلام، الطفا راهنمایی کنیدکتاب همسنگران عشق را چگونه میتوان تهیه کرد.تشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار