اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
مجتبی حلالی

اینترنت خاموش. کار دارم. بهتر است به کارهایم برسم. دست کم به ذهن و چشمم یک ساعتی استراحت میدهم و از دنیای مجازی و پر از هیاهو فاصله می گیرم. آری اینگونه اعصابم راحت تر است. اینگونه از ثانیه به ثانیه صدای زنگ گوشی نیز راحت می شوم. اینگونه اعصابم واقعا آسوده تر می شود. چشمانم می سوزند، گردنم نیز بسکه خموده بود به درد آمد و از این دردها نیز راحت می شوم. عجیب تب واگیر داریست این اینترنت و فضای مجازی. همه جا پر شده از اخبار و اطلاع رسانی. هرکس به نوعی و با تیتر و جذابیتی خاص یک خبر را منتشر می کند.

یک خبر با ده ها انتشار دهنده. یک خبر در ده ها گروه، حال ببینید چه اوضاع و احوالی دارد این فضای مجازی. اینها در کنار پیام های شخصی و فامیلی و ... واقعا شرایط را سخت می کند و اما ما همچنان مصر بر رصد کردن آنها هستیم، علیرغم همه سختی ها و مشکلاتی که برای ذهن و چشم مان بوجود می آید. آری اینترنت و فضای مجازی حسابی جذاب و پر مخاطب شده و سخت می توان این مجازی را رها کرد. خیلی سخت. علیرغم اینکه کاربردهای فراوانی می تواند داشته باشد اما بیشتر وقت ها سرسام آور است.

بیش از نیم ساعت گذشت. هول و ولا دارم. دوست دارم به دنیای مجازی ام بازگردم، میدانم خیلی چیزی را از دست نداده ام یا دست کم اینکه می دانم وقت برای مرور اتفاقات مجازی وجود دارد، اما دست خودم نیست. پس نت روشن. کار تقریبا نیمه تمام. جالب است در همین فاصله به گروه حامیان جناب ... اضافه شدم.

یک نکته جالب در فضای مجازی. هرگاه 2 برنامه پر طرفدار تحت عنوان تلگرام و واتساپ را چک میکنم گروهی به ده ها گروه اضافه می شود و جالب اینکه معمولا اعضای گروه ها همان افراد گروه های دیگرند! حال چند نفر کمتر و چند نفر بیشتر. در تلگرام نیز اوج راه اندازی گروه و کانال را شاهد هستیم. بویژه اینروزها که تنور انتخابات شورا و ریاست جمهوری داغ داغ است.

در تلگرام هر لحظه و هر روز گروه حامیان فلانی راه اندازی می شود. هر کدام بالای 2 هزار عضو دارند. جالب اینکه گروه حامیان آن کاندید نیز به گروهی برای انتشار اخبار و لینک و ... تبدیل می شود. اینگونه است اگر حامیان قصد حمایت هم داشته باشند، از گروه متواری شده و حمایت های خود را به نوعی دیگر انجام می دهند.

بازار نظرسنجی ها نیز در این گروه ها داغ است. خیلی ها نیز حساسیت خاصی نسبت به آن دارند و با تمام قوا سعی در افزایش آراء در نظرسنجی دارند. برای اینکار حسابی هم تلاش می کنند. تلاش می کنند تا دست کم در میان نظرسنجی ها سربلند باشند و این نیز می تواند بار روانی ایجاد کرده و در کسب آراء موثر واقع شود اما در مجموع معیار مناسب همان روز آخر است. آنروزکه مردم سرنوشت شهر خود را رقم خواهند زد.

برچسب ها: مجتبی حلالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار