استاندار خوزستان گفت: 140 روستا و شش شهرستان در دستور کار است به طوری که یک هزار و 230 روستای جدید در خوزستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند. "> 1230 روستا در خوزستان گازدار می‌شوند / افتتاح خط ششم انتقال گاز اهواز - دهلران
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

استاندار خوزستان گفت: 140 روستا و شش شهرستان در دستور کار است به طوری که یک هزار و 230 روستای جدید در خوزستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

سید جعفر حجازی در جمع مردم اهواز در محل مصلی مهدیه امام خمینی این شهر در سخنانی اظهار کرد: در استان اقدامات خوبی در طول دولت نهم و دهم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌های نهم و دهم در سه سفر هیئت دولت به خوزستان بالغ بر 746 مصوبه و طرح برای توسعه این استان تصویب کردند که تاکنون 82 درصد این طرح‌ها به مرحله اجرایی رسیده و یا در حال انجام است.

استاندار خوزستان در ادامه تصریح کرد: تاکنون 16 طرح مهر ماندگار با اعتباری بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان اجرایی شده است که خوزستان در این زمینه پیشتاز است.

وی ادامه داد: 10 طرح ماندگار سال گذشته به بهره برداری رسیدند و در جاری هیئت دولت نیز 32 طرح ماندگار به بهره برداری خواهند رسید.

حجازی اظهار داشت: طی امروز و فردا در سفر هیئت دولت به استان خوزستان 32 پروژه با اعتبار 44 هزار و 100 میلیون تومان افتتاح می‌شوند که این پروژه‌ها بیش از 17 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهند کرد.

وی همچنین به پروژه‌های گازی اشاره کرد و افزود: در این بخش گازرسانی 140 روستا و شش شهرستان در دستور کار است به طوری که یک هزار و 230 روستای جدید در خوزستان گاز دار خواهند شد.

وی افزود: درحوزه نفت و انرژی گاز رسانی به یک هزار روستای جدید در استان خوزستان، تسهیلات بهره برداری و نمک زدایی مسجدسلیمان، ساخت بزرگراه ماهشهر - امیدیه و خط ششم انتقال گاز اهواز - دهلران افتتاح می‌شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در بخش راه و شهرسازی نیز طرح بزرگراه آبادان، ماهشهر و ماهشهر امیدیه به طول 220 کیلومتر، تعریض و چهار خطه نمودن محور ملاثانی، شوش‌تر، حذف و طرح اصلاح نقاط حادثه خیز در راه‌های استان با اولویت مسیرهای پر تردد شامل تکمیل تقاطع غیرهمسطح کمربندی اندیمشک، سد دز و سه راهی دهلران، همچنین احداث راه آهن هفت تپه شوشتر افتتاح می‌شوند.

حجازی تصریح کرد: در این سفر سد بالارود که 22 هزار هکتار اراضی زیر کشت را آبیاری می‌کند و 260 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد که با اعتبار 150 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از بهره برداری شبکه‌های آبیاری ویس، حمیدیه و چندین شبکه فرعی آبیاری در سفر هیئت دولت به خوزستان از جمله راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی کرخه در قالب 5 فاز در دشت آزادگان، شبکه آبیاری و زهکشی کارون بزرگ به صورت فصلی در اهواز و راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی خرمشهر در سه فاز خبر داد.

استاندار خوزستان گفت: در بخش بهداشت و درمان نیز مجموعه کلینیک و اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، بیمارستان شهرستان گتوند، طرح توسعه دانشگاه پیراپزشکی و بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی ماهشهر به بهره‌برداری خواهند رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار