اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نمایشگاه آموزش و پرورش و صنایع وابسته: ضرورت استمرار پیشرفت در جایگاه کنکور خوزستان /ارتقای رتبه کنکور در خوزستان نتیجه یک روند چندین ساله است


شوشان: معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نمایشگاه آموزش و پرورش و صنایع وابسته اظها رکرد: ارتقای رتبه کنکور در خوزستان حاصل تلاش های جدی و مبتنی بر تدوین برنامه بود. 

به گزارش روابط عمومی ، علی زرفشان ارتقای رتبه کنکور در خوزستان را نتیجه یک روند چندین ساله دانست و گفت : تلاش های جدی در آموزش و پرورش خوزستان زمینه ساز ارتقا در رتبه کنکور آموزش و پرورش خوزستان شده است و نکته مهم در این خصوص استمرار پیشرفت در جایگاه کنکور خوزستان است که یک ساله به دست نیامده و مبتنی بر برنامه بوده و به تدریج اتفاق افتاده است.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از کارهای مثبتی که در طول سه سال اخیر در دولت تدبیر و امید انجام شد تحلیل نتایج امتحانات نهایی بود که تا قبل از این انجام نمی شد.

وی افزود: ما ارائه دهنده یک تحلیل ملی هستیم که نشان می دهد به چه سمتی در حرکت هستیم و هر استانی نیز به صورت مستقل این ارزیابی ها را انجام می دهد که خوشبختانه این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است.

زرفشان گفت: سال گذشته که توفیق سفر به استان خوزستان را پیدا کردم مشاهده کردم که استان خوزستان برای فراهم ساختن بسترهای لازم برای رشد و پیشرفت ، اقدام به تحلیل و بررسی نتایج امتحانات نهایی می کند و کلیه ادارات آموزش و پرورش خوزستان نیز طی جلساتی این نتایج را مورد بررسی قرار داده اند و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کردند تا در راستای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند که این زمینه ساز افزایش کیفیت آموزش در این استان شد.

وی همچنین با اشاره به ارتقای رتبه کنکور خوزستان از 27 به 19 در دولت تدبیر و امید گفت: اگر چه در بحث کنکور رقابت چشمگیرو سختی بین استانها وجود دارد اما استان خوزستان با تلاشهای جدی که انجام داد توانست در رتبه کنکور ارتقا پیدا کند.

مهندس زرفشان که در در حاشیه نخستین نمایشگاه آموزش و پرورش و صنایع وابسته سخن می گفت، اظهار کرد: بازارچه های کسب و کار دانش آموزی نیز که یکی از بخش های این نمایشگاه است، کار ارزشمندی در راستای ارائه توانمندی های دانش آموزی و ترویج فرهنگ کارآفرینی است که با ابتکار استان خوزستان انجام شده است.

وی برپایی صنایع وابسته به آموزش به عنوان بخش دیگر این نمایشگاه را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش رویکرد مشارکتی و استفاده از ظرفیتهای بیرون آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش است.

زرفشان با تاکید بر اینکه ایجاد غرفه های ارائه دهنده خدمات آموزشی باعث آشنایی دانش آموزان با ارائه دهندگان چنین خدماتی بخصوص خدمات بخش خصوصی و استفاده بهینه از آن می شود، گفت: افرادی که درحوزه آموزش و پرورش ذی نفع هستند می توانند به ارائه آموزش های مناسب به دانش آموزان کمک کنند.

گفتنی است نخستین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته از 28 فروردین الی یکم اریبهشت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز در قالب 80 غرفه به مساحت دو هزار و 500 متر مربع در حال برگزاری است و علاقمندان می توانند از دو شیفت صبح و بعد از ظهر از غرفه های این نمایشگاه بازدید کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار