اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
حکم بدوی برای تعدادی از اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری تبریز صادر شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با برگزاری میزان گفت: حکم بدوی برای تعدادی از اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری تبریز صادر شد.

در اسفند ماه سال 94 حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری  رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، از نخستین دستگیری یکی اعضای شورای شهر تبریز به اتهام تبانی و اخذ رشوه خبر داد. 
 
متهم با اخذ رشوه از مجموعه کارکنان شهرداری به آنها قول انتصاب در برخی پست‌های شهرداری را می‌داده و از طریق تبانی پیشنهادات مورد نظر آنها را پیگیری کرده است. 
 
 پیش از این دو عضو شورای شهر تبریز به اتهام تبانی و اخذ رشوه دستگیر و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده بود. حجت‌الاسلام والمسلمین «حکمت علی مظفری» در گفت‌وگو با  خبرگزاری میزان در این باره اظهار کرد: برای این افراد به  اتهام تبانی و اخذ رشوه پرونده تشکیل شده است و پرونده تعداد دیگری نیز در این زمینه در دست بررسی است و چنانچه نیاز به دستگیری و بازداشت باشد این امر صورت می‎گیرد. 
  
وی ادامه داد: این پرونده مرتبط با پرونده‎ای است که در آن یکی از اعضای شورای شهر تبریز با اخذ رشوه از مجموعه کارکنان شهرداری به آنها قول انتصاب در برخی پست‌های شهرداری را می‌داده و از طریق تبانی پیشنهادات مورد نظر آنها را پیگیری کرده است. 
  
همچنین در 17 فروردین ماه سومین عضو شورای شهر و یکی از معاونین شهردار تبریز بازداشت شدند و رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی در 22 فروردین ماه از احضار چهارمین عضو شورای شهر تبریز خبر داد و حالا آنطور که دادستان تبریز عنوان کرده، کیفرخواست این پرونده صادر شده است.

موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی از صدور کیفرخواست پرونده شورای شهر تبریز خبر داد و گفت: در این پرونده در مورد 44 نفر کیفرخواست صادر شده است که از این تعداد، چهار نفر عضو شورای شهر تبریز و 16 نفر نیز کارمند شهرداری‌ هستند.

وی افزود: 24 نفر نیز یا جز پیمانکاران شهرداری‌ها و یا اشخاصی خارج از سیستم شهرداری و شورای شهر تبریز هستند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در مورد 20 نفری که عضو شورای شهر و یا شهرداری تبریز هستند نیز در راستای اجرای ماده 7 قانون تشدید مجازات مرتکبین به ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، مراتب تعلیق حسب مورد به شورای شهر و شهرداری اعلام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی اوایل شهریور ماه سال گذشته از صدور کیفرخواست پرونده شورای شهر تبریز خبر داد و در نهایت حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با میزان اعلام کرد که در این پرونده برای 44 نفر کیفرخواست صادر شد،  در حال حاضر پرونده در شرف صدور حکم است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار