اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
امام جمعه موقت اهواز، مهمترین مطالبه مردم خوزستان را از رئیس جمهوری آینده، سالم سازی محیط زیست این استان و مقابله درست و منطقی و جدی با معضل ریزگردها دانست.

به گزارش ایرنا ، آیت ا... محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد، تاکید کرد: مردم خوزستان بیشترین زحمت را برای نظام و انقلاب کشیده و بیشترین سختی ها را متحمل شده اند که نمونه آن هشت سال جنگ تحمیلی و عقب ماندگی زیاد از توسعه است که با گذشت 30 سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز آثار آن باقیست.

وی اظهار کرد: مردم خوزستان مطالباتی از نامزدهای ریاست جمهوری که در صورت پیروزی هر کدام از آنها باید پاسخگو باشند.

آیت ا... حیدری نخستین مطالبه مردم خوزستان را از رئیس جمهوری آینده سالم سازی محیط زیست این استان و مقابله درست و منطقی و جدی با ریزگردها دانست. وی با بیان اینکه مقابله با ریزگردها نباید به نهالکاری و مالچ پاشی محدود شود تاکید کرد: منشاء گرد و غبار در خوزستان به ویژه اهواز، خشک شدن مراتع، زمین های کشاورزی و تالاب ها در اثر انتقال آب از سرشاخه رودخانه های خوزستان است بنابراین راهکار اساسی بازگرداندن آب به کانون های ریزگرد در خوزستان است.

عضو مجلس خبرگان، نهالکاری در کانون های ریزگرد را یک راه حل انحرافی دانست و افزود: وسعت کانون های داخلی گرد و غبار در خوزستان در حدود 600 هزار هکتار است که قرار است حدود 30 هزار هکتار آن (پنج درصد) در پنج سال نهالکاری شود و امسال هفت هزار هکتار نهالکاری در دستور کار است؛ به این معنی که مردم خوزستان برای نهالکاری این کانون ها باید نیم قرن منتظر بمانند.

وی با اشاره به دیدار خود با رهبرمعظم انقلاب در حاشیه اجلاسیه چندی پیش خبرگان اظهار کرد: به رهبری عرض کردم تفقد شما مرهمی برای مردم خوزستان بود اما طرح نهالکاری که مسئولان دارند اجرا می کنند، راهکار اصلی ریزگردها نیست و باید آبی که از سرشاخه های کارون انتقال داده می شود را برگردانند.

آیت ا... حیدری افزود: به رهبری عرض کردم که طرح های انتقال آب به ویژه ساخت چهار سد روی رودخانه کرخه باعث تعطیل شدن طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری می شود و در این دیدار رهبری فرمودند که نظر من احیای 2 میلیون هکتار از زمین های حاصلخیز خوزستان بوده، نه 550 هزار هکتار.

وی تجدید نظر در اجرای طرح های انتقال آب را دیگر مطالبه مردم خوزستان عنوان کرد و گفت: بر اساس نظر رهبری مطالبه سوم مردم خوزستان احیای 2 میلیون هکتار از زمین های این استان است.

وی با بیان اینکه اجرای رویه منصفانه در بکارگیری نیروهای بومی، دیگر مطالبه مردم خوزستان است تاکید کرد: در سایر استان ها 50 درصد از نیروهای مورد نیاز هر طرح به بومی های منطقه، 30 درصد به نیروهای همان استان و در صورت لزوم 20 درصد را به نیروهای خارج از استان اختصاص می دهند اما در خوزستان این رویه برعکس است و 80 درصد از نیروها از خارج از استان تامین می شود که از دولت می خواهیم این رویه را تغییر دهد تا شاهد بیکاری جوانان تحصیلکرده خوزستان نباشیم.

امام جمعه موقت اهواز همچنین رعایت شایسته سالاری را از دیگر مطالبات خوزستان برشمرد و افزود: از تبعیض و تنگ نظری قومیتی باید اجتناب شود زیرا همه اقوام خوزستان مسلمان و شیعه هستند و دادن فرصت های شغلی به همه افراد، روحیه همگرایی و وحدت را در بین مردم بوجود می آورد.

وی همچنین با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان ارتش اظهار کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب به نترسیدن از آمریکا، انتخابات و اقتصاد مقاومتی اشاره کرده که به ویژه در زمینه انتخابات گستردگی، سلامت انتخابات و امنیت انتخابات را مورد تاکید قرار داده است.
آیت ا... حیدری با بیان اینکه همه باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات که از ارکان نظام جمهوری است، تلاش کنیم، گفت: مردم و دستگاه های نظارتی، شورای نگهبان و ناظران باید در برگزاری یک انتخابات سالم دقت کنند و دستگاه های اجرایی باید بدانند که رای مردم حق الناس است و حق ندارند آن را جابجا و یا مهندسی کنند.

وی اضافه کرد: نامزدهای انتخابات نباید به هیات های اجرایی و استاندار و فرماندار برای تایید صلاحیت فشار آورند زیرا تایید صلاحیت ها بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه انجام می شود.
آیت ا... حیدری اظهار کرد: مسئولان اجرایی انتخابات به جز اجرای قانون هیچ وظیفه ای ندارند و اگر بخواهند تعدی کنند و به نفع حزب و گروه خود افرادی را بالا آورند، از چشم مردم و خدا دور نمی ماند.

وی تاکید کرد: امنیت انتخابات نیز برعهده دستگاه هایی همچون بسیج، قوه قضائیه و سربازان گمنام امام زمان (عج) است که تاکنون به جز موارد اندک، همه انتخابات کشور به خوبی برگزار شده است.

آیت ا... حیدری در ادامه با اشاره به سالروز انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها گفت: اگر چه نمی توانیم بگوئیم دانشگاه ها به طور کامل مقید به انقلاب فرهنگی هستند اما تحولی در آنها ایجاد شده است.

وی با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب درباره برخی اقدامات در دانشگاه ها، تصریح کرد: اردوهای مختلط، ترویج کنسرت و حرکات موزون و لهو و لعب مواردی است که سنخیتی با کار فرهنگی ندارد و مسئولان فرهنگی در دانشگاه ها باید آن را مدنظر قرار دهند.

امام جمعه موقت اهواز همچنین دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه و روز زمین پاک، پنجم اردیبهشت روز شکست حمله آمریکا در طبس را نیز گرامیداشت.

برچسب ها: ریزگردها
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار