اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
رعایایی رییس ستاد دانشگاهیان دکتر روحانی در خوزستان در گفتگو با شوشان: دولت احمدی نژاد با انجام کارهای پوپولیستی و احساسی باعث تحمیل هزینه های گزافی به کشور شد
یکی دیگر از ویژگی های مثبت دولت روحانی قانون مداری و خرد ورزی در پیش برد امور و صلح طلبی در سطح جهانی است.


شوشان: در آستانه افتتاح ستاد دانشگاهیان حامی روحانی در خوزستان، رعایایی در زمینه عملکرد دولت روحانی در حوزه دانشگاه گفت: دولت قصد داشت تا حرکت جدی را در آموزش عالی آغاز کند اما مجلس که در آن زمان در دست جناح مقابل بود هر بار به طریقی مانع ایجاد کرد. فرجی دانا وزیر وقت را که به خاطر ورود به بحث 3 هزار بورسیه غیر قانونی استیضاح کردند و به میلی منفرد و آشتیانی نیز رای اعتماد ندادند تا فرهادی وزیر شود.

رعایایی ادامه داد: فرهادی از تیم قوی استفاده نکرد و انگیزه لازم را هم برای فعالیت نداشت، همین باعث شد تا انتظارات برآورده نشود. هر چند اگر بخواهیم قیاسی با دوره قبل داشته باشیم فضا بازتر شد و تشکل هایی که اجازه فعالیت نداشتند دوباره فعالیت خود را آغاز کردند. 

وی اضافه کرد: از لحاظ فرهنگی نیز به خاطر مخالفت سخت گروه رقیب که آن را در چارچوب نظام پیاده می کرد مانند ممنوعیت موسیقی و ...، تحرک چندانی حاصل نشد. از لحاظ علمی توسعه کمی بی رویه آموزش عالی متوقف شد، دانشگاهای آزاد و پیام نور که بی محابا گسترش پیدا کرده بودند متوقف شدند هر چند نتوانستیم به کیفیت نظام آموزشی در دوره اصلاحات برسیم و باید در دولت دوم روحانی برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

مسئول ستاد دانشگاهیان روحانی در خوزستان، این ستاد را زیر مجموعه ستاد دانشگاهیان کشور دانست و افزود: هدف از ایجاد ستاد دانشگاهیان تنها فعالیت در زمینه دانشگاه نیست، بلکه هدف آن تبیین و بیان کارهای انجام شده در دولت روحانی و مقایسه عملکرد آن با 8 سال قبل است.

رعایای اضافه کرد: روحانی کارهای ارزنده ای کرد که باید تبیین شود، به سرانجام رساندن برجام، دور کردن سایه جنگ از سر کشور، خود کفایی در تولید گندم، مطرح کردن کمبود آب به عنوان یک مشکل و مطالبه خواه کردن مردم در این زمینه و آواربرداری اقتصادی از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: دولت در زمینه بهداشت و درمان، طرح تحول سلامت را اجرا کرد که خیلی به آن پرداخته نشد. این طرح باعث شد تا هزینه درمان برای افرادی که درآمد کمی دارند به حداقل برسد، در این طرح روستاییان 5 درصد و افراد در شهر 10 درصد از هزینه درمان را پرداخت می کنند. معتقدم اگر به این طرح درست پرداخته و تبیین می شد با طرح بیمه اوباما در آمریکا برابری می کرد.

رعایایی یکی دیگر از ویژگی های مثبت روحانی را قانون مداری و خرد ورزی در پیش برد امور و صلح طلبی در سطح جهانی دانست و افزود: دولت قبل با انجام کارهای پوپولیستی و احساسی باعث تحمیل هزینه های گزافی به کشور شد و در هر سفر به خارج با یک سخنرانی هزینه های سنگینی برای کشور ایجاد می کرد.

مسئول ستاد دانشگاهیان روحانی در خوزستان حوزه فعالیت این ستاد را سراسر استان دانست و افزود: در کنار تببین عملکرد دولت روحانی و مقایسه آن با دوره قبل، بنا داریم به مردم بگوییم اگر روحانی برنده نشود چه اتفاقی می افتد و در دوران پسا روحانی چه چیزی در انتظار ماست. در واقع روحانی در این 4 سال پی ریزی لازم را انجام داده است و در 4 سال پیش رو بنا را می سازد، اگر روحانی نباشد دولت جناح راست همین پی ریزی را نیز خراب می کند و معلوم نیست به کجا خواهیم رفت.

گفتی است ستاد دانشگاهیان امشب ساعت 21 در گلستان- خیابان فروردین- روبه روی آتش نشانی افتتاح می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار