شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از برخورداری 20 هزار خانوار خوزستانی با اجرای 600 کیلومتر از توسعه شبکه فاضلاب خبر داد.

به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهار کرد: از آغاز اجرای پروژه‌های فاضلاب تاکنون و با اجرای 600 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب از محل مشارکت‌های مردمی، 20 هزار خانوار در شهرهای استان خوزستان تحت پوشش شبکه فاضلاب مدرن قرار گرفتند.

*ارتقای شاخص بهره‌مندی از 32 به 100 درصد

وی با اشاره به اینکه از آغاز این طرح تاکنون 20 هزار انشعاب به مشترکین در شهرها واگذار شده است، افزود: بهره گیری از این اوراق، گام بلند آبفای خوزستان برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و حفظ منابع آبی استان در راستای افزایش شاخص بهره مندی مشترکین از شبکه فاضلاب است که می‌تواند شاخص بهره مندی مردم از خدمات فاضلاب  در این 16 شهر را در مدت سه سال، از 32 درصد به 100 درصد افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان شهرهای بهره مند از اشتراکات جدید فاضلاب از زمان آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه‌های فاضلاب در 16 شهر استان خوزستان از محل مشارکت‌های مردمی را مربوط به شهرهای سوسنگرد، هویزه، رفیع، بستان، اندیمشک، شوش، ایذه، شادگان، بهبهان، آبادان، خرمشهر، شوشتر، رامهرمز، دزفول، بندرامام و ماهشهر عنوان کرد.

*172 جبهه کاری

وی تعداد جبهه‌های کاری فعال در نقاط مختلف استان از زمان آغاز کلنگ‌زنی اجرای شبکه فاضلاب در 16 شهر استان با اعتبار اوراق مشارکت را 172 جبهه کاری عنوان و گفت: با اجرای کامل این طرح‌ها، ضریب بهره‌ مندی کل شهرستان‌های استان به جز اهواز در این 16 شهر به 85 درصد افزایش خواهد یافت.

*اجرا در 16 شهرستان

صنیعی‌نژاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون پروژه‌های اجرای خطوط شبکه فاضلاب در 16 شهرستان استان فعال است، اظهار داشت: در این شهرستان‌ها 4600 کیلومتر خطوط شبکه فرعی و اصلی فاضلاب ایجاد  خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با پایان عملیات احداث شبکه‌های فاضلاب در این 16 شهر استان، 385 هزار اشتراک فاضلاب به اشتراکات فاضلاب استان افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های شهرهای کشور به ویژه شهرهای استان خوزستان  دارد، افزود: با عرضه اوراق مشارکت علاوه بر نقش موثری که در سالم سازی فضای اقتصادی و توسعه و پیشرفت کشور می‌شود، ارتقای شاخص‌های بهداشتی در شهرها را به‌دنبال دارد.

وی با توجه به اینکه اجرای شبکه‌های فاضلاب در نقاط مختلف 16 شهر استان، مناطق وسیعی از شهرها را شامل می‌شود از ساکنان این شهرها  تقاضا کرد با صعه صدر، شرکت آبفا را تا پایان اجرای این طرح همراهی کنند تا حلاوت اتمام پروژه‌های مذکور را حس کنند.

صنیعی‌نژاد با اشاره به اینکه اعتبارات فاضلاب از محل اوراق مشارکت در 16 شهر، حدود 24 برابر متوسط اعتباری است که در طول سال‌های  گذشته به بخش فاضلاب این شهرها اختصاص یافته، این افزایش اعتبار را، نشان از عزم جدی نظام جمهوری اسلامی به مجموعه آبفا خوزستان برای رفع مشکلات فاضلاب شهرهای استان دانست.

وی با اشاره به مشکلات و موانع اجرای طرح‌های فاضلاب شهری، عمده‌ترین مشکلاتی که در مسیر اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری قرار دارد، را باتلاقی بودن زمین، وجود معارضین محلی، تاسیسات ناشناخته زیرزمینی، عدم‌انطباق نقشه‌های شهری با زمین‌ها و تغییرات قیمتی مواد اولیه اجرای خطوط شبکه فاضلاب عنوان کرد.

گفتنی است شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان هم‌اکنون در 57 شهر و در قالب 575 هزار و 234 مشترک آب و 187 هزار و 883 مشترک فاضلاب به حدود 2 میلیون 122 هزار نفر از جمعیت شهری خوزستان خدمات می‌دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار