نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح دولت مبنی بر جذب 500 هزار نفر خلاف قانون است، گفت: جذب این تعداد نیروی کار آنهم در پایان عمر دولت جای بسی تامل و حرف دارد. "> استخدام 500 هزار نفر در پایان عمر دولت جای تامل دارد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح دولت مبنی بر جذب 500 هزار نفر خلاف قانون است، گفت: جذب این تعداد نیروی کار آنهم در پایان عمر دولت جای بسی تامل و حرف دارد.

سید حسین دهدشتی با بیان اینکه استخدام این تعداد از افراد در حد وعده است، افزود: همانطور که می دانید برای استخدام معمولا سه برابر ظرفیت معرفی می شوند یعنی یک میلیون و 500 هزار نفر که اگر تحقق یابد قرار است 500 هزار نفر به کار گرفته شوند این موضوع غیر منطقی و در شرایط فعلی نیز به نظر می رسد شائبه های انتخاباتی دارد.

دهدشتی اظهار کرد: مجلس مخالف این مسئله است و حرف بر سر آن است که چرا مصوبات و وعده ها دارد در ماهای پایانی داده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افزایش حاملهای انرژی تصریح کرد: بنا نیست افزایش قیمتی در بحث حاملهای انرژی داشته باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه امسال دولت به طور شفاف مسائل را مشخص نکرده است، یادآورشد: رئیس بانک مرکزی آمد وخود به طور شفاهی گفت که نرخ ارز را یک هزار و 600 تومان گذاشته ایم اما شما ببینید، بر اساس نرخ ارز می آئید منابع دیگر را حساب می کنند و دخل و خرج را در می آورند اما عملا نرخ ارز در بازار دو هزار و 450 تومان است.

دهدشتی همچنین با اشاره به بخشی از سخنان رئیس جمهور در جمع مردم اهواز مبنی بر امکان پرداخت 250 هزار تومان برای هر فرد در بحث پرداخت نقدی هدفمندی یارانه ها گفت: دولت در لایحه بودجه امسال سهم پرداخت نقدی هدفمندی یارانه ها را 120 هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر سال قبل پیش بینی کرده است و منبع تامین این میان اعتبار را از افزایش نرخ حاملهای انرژی معرفی کرده است.

وی افزود: طبق این برنامه دولت، یعنی حاملهای انرژی باید چهار برابر نرخ فعلی شوند و حال که رئیس جمهور موضوع پرداخت یارانه 250 هزار تومانی برای هر فرد را مطرح می کند یعنی هشت برابر شدن قیمت حاملهای انرژی.

دهدشتی اظهار کرد: اما باز هم باید دید که این مبلغهای اعلام شده قرار است که از کجا تامین شوند، اگر از مردم بپرسید که آیا حاضرند قیمت حاملهای انرژی هشت برابر شود اما 250 هزار تومان بگیرند به طور قطع هیچ کس با این رویه موافق نیست.

وی تصریح کرد: آنچه مجلس وکمیسیون بر سر آن در حال گفتگو است بحث بنزین است که به هر حال یک افزایش قیمتی برای آن نیاز است که البته نظرها بیشتر روی 900 تا هزار تومان است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صحبتی بر روی تک نرخی شدن بنزین نیست ما مخالفیم، بالاخره این سهمیه ای که برای مردم دیده شده یک حداقلی هست و مردم مشکلاتشان را با آن حل می کنند اما اگر تک نرخی شود قشر متوسط و پایین جامعه بیشترین آسیب را خواهند دید.

دهدشتی با بیا اینکه هدف از هدفمندی یارانه ها و مباحث مربوط به حاملهای انرژی این است که توزیع عادلانه شود ادامه داد: با تک نرخی شدن بنزین تنها قشرهای پایین جامعه آسیب می بینند و دیگر هیچ.

وی گفت: لایحه بودجه سال 92 اشکالات عدیده ای داشت هم غیر شفاف هم مغایر قانون و هم اینکه با  با برنامه توسعه پنجم سنخیت نداشت.

دهدشتی با اشاره به اینکه لایجه بودجه سال 92 در واپسین لحظات به مجلس ارائه شد، افزود: در واقع اگر در یک شرایط عادی به طور مثال 15 آذر دولت این لایحه را ارائه می کرد به طور قطع رای نمی آورد اما چون  زمان را از دست داده ایم و اعتمادی هم مجلس به این ندارد که دولت برود و آن را اصلاح کند به همین دلیل در مجلس کمیسیون تلفیق با توجه به اشکالات موجود در صحن مجلس برای مردم باز شد اما با توجه به شرایط مملکت که باید زودتر تعیین تکلیف شود می رود در کمیسیونها و صحن مجلس که اصلاحات صورت گیرد و بودجه منطقی تر باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار