اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
مجموعه شعر "برای حجامت لب‌هایم اهواز بیاور" از افسانه نجومی، شاعر و منتقد خوزستانی، از سوی انتشارات هشت با قیمت هشت هزار تومان وارد بازار کتاب شد.

این مجموعه دربرگیرنده 84 شعر بلند و کوتاه در 149 صفحه است.

نجومی درباره این مجموعه به خبرنگار ایسنا گفت: محدوده زمانی سرایش این شعرها از سال 90 تا 95 است که شامل سه دفتر می‎شود که به ترتیب کوبیسم بدون شرط (دفتر اول)، اکسپرسیونیستی از بقایای فشرده در این افق (دفتر دوم) و پوسترهای مینیاتور (دفتر سوم) هستند.

وی افزود: در این شعرها هستی از زوایای مختلفی به نمود گرفته شده است و هر شعر با قدم ‎گذاشتن در ساحتی تازه مولفه‎ها و اختصاصات خود را در وجهی متفاوت عرضه می‌کند.

این شاعر خاطرنشان کرد: جزیی‎نگری و تخریب کلان روایت با همراهی شبکه‎ای همبسته از سازوکارها و عناصر شعری، گاه روند خوانش گزاره‎ها را مختل می‎کند، اما در نهایت خرده روایت‎ها با حرکت در مسیر پس زمینه روایی شعر خواهان آن است تا هرگونه برداشت متعارف مخاطب از خوانش شعرها را به چالش بکشد.

شاعر  «چند دقیقه رمانس» گفت: همچنین تخطی مدام از زبان معیار و به تاخیر انداختن معناهای معمول، شبکه‎ای از معناهای سیال و لغزان را در متن سامان می‎دهد تا مخاطب با تداعی آزاد از هر گزاره به گستره‎ای از مفاهیم منتشرشده در نوشتار دست پیدا کند. پس زمینه موضوعی تمام شعرها نیز اجتماعی است.

از نجومی تاکنون مجموعه شعرهای "فینیقیه زنی بود با کلاه مدرج" از نشر لاجورد (1381)، "سیزیف پرت خنده آدم" از نشر داستان‌سرا (1382)، "کارون با طعم توت فرنگی" از نشر نصیرا (1393)، "چند دقیقه رمانس" از نشر نصیرا (1394) و در حوزه نقد نیز "نمای درشت؛ آنتولوژی شعر زنان خوزستان" از نشر ترآوا (1389) و "قاف نقد؛ بازخوانی شعر معاصر فارسی" از نشر نصیرا(1392) چاپ و منتشر شده است.

برچسب ها: افسانه نجومی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار