حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کشور و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز در سفر به اهواز با حضور در سالن کنفرانس اداره کل بازرسی خوزستان به سوالات خبرنگاران رسانه های استانی پاسخ داد. گزیده پاسخ های وزیر سابق کشور دولت نهم از نظرتان می گذرد. "> خود را اصول گرا ، با گرایش نخبگی و تخصص گرا می دانم
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کشور و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز در سفر به اهواز با حضور در سالن کنفرانس اداره کل بازرسی خوزستان به سوالات خبرنگاران رسانه های استانی پاسخ داد. گزیده پاسخ های وزیر سابق کشور دولت نهم از نظرتان می گذرد.

اختصاصی شوشان: حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کشور و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز در سفر به اهواز با حضور در سالن کنفرانس اداره کل بازرسی خوزستان به سوالات خبرنگاران رسانه های استانی پاسخ داد. گزیده پاسخ های وزیر سابق کشور دولت نهم از نظرتان می گذرد.

* وی در پاسخ به انتقاد یکی از ذره بین بدستان درباره اینکه سازمان بازرسی در مورد تخلفاتی مثل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی و یا شور شدن اراضی پایین دست خوزستان به دلیل تلاقی حوضه آبگیر سد گتوند با گنبد نمکی که در خوزستان فاجعه بار بوده اند دیر وارد عمل شده است، گفت : بارها در خصوص مسائل سد گتوند به مسئولان دولت و سران سه قوه گزارشات مبسوطی ارائه دادیم. اما سازمان بازرسی با این محدویت نیروی انسانی نمی تواند همه مسائل کشور را حل کند و اساسا این توقع از سازمان بازرسی نباید باشد که مملکت را اداره کند. ما هم همانند شما خبرنگاران مسائل را رصد می کنیم و برای رفع آن به مسئولان ذیربط تذکر می دهیم.

* به طور جدی پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذاشته ام. با چالش های کشور آشنا هستم. قانونگذار از کاندیداهای ریاست جمهوری نخواسته است که از سمت خود استعفا دهد.

* آمده ام تا در خلق حماسه سیاسی مردم نقش ایفا کنم. انتخابات سرد به درد نمی خورد. باید به مردم انرژی و امید داد. کاندیدا شدن در انتخابات را بر خود امری واجب می دانم. باید کمک کرد تا مردم در یک فضای منطقی به انتخاب درست دست پیدا کنند.

* در سفرهای استانی خود از هیچگونه امکانات بیت المال استفاده نکرده ام. بعد از تایید صلاحیت های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری همه باید قواعد و قانون انتخابات را رعایت کنیم.

* یکی از دلایل وجود مشکلات اخیر در کشور بی قانون و قانون گزیری و نظارت ستیزی است. عدم اجرای دقیق و کامل برنامه توسعه کشور حکایت از بی قانونی است.

* قصد ورود در مجادلات سیاسی با دولت را ندارم. اما بر حسب وظیف خود تخلفات و انحرافات از قانون توسط دولت را به مراجع ذیصلاح در کشور گزارش داده و خواهم داد.

* اولویت استخدام در شرکت های دولتی استان با فرزندان این استان است. ادبیات رییس جمهور را نمی پسندم. اگر ایشان از پرونده هایی از افراد خبر دارد نگه داشتن آن تخلف است. این حالت از دو گزینه خارج نیست. یا جرمی اتفاق نیفتاده است که ناشی از جوسازی سیاسی است و یا تخلف صورت گرفته است که در آن صورت گزارش ندادن آن و علنی کردن سوء استفاده سیاسی به حساب می آید.

* کشور در شرایط حاضر به آرامش نیاز دارد و حاشیه پردازی و جنجال سازی به زیان مردم و منافع نظام است.

* نفت و انرژی باید پیشگام توسعه کشور شود. از نفت برای اقتصاد باید استفاده کرد. نفت ظرفیت فوق العاده ملی است. نفت و انرژی تنها مزیت کشور است که می تواند کشور را در دنیا جلو ببرد و نباید نفت را خام فروشی کنیم. نفت نه یک محصول بلکه ده ها محصول را در دل خود نهفته دارد.

*من خود را اصولگرای با گرایش نخبگی و تخصص گرا می دانم.

* در صورت ورود کاندیدای اصلی اصلاح طلبان، اصولگرایان به کاندیدای واحد خواهند رسید.

* مسئولان دولت نباید اجازه می دادند تحریم ها تا این اندازه گسترده شود. همان آنانی که زمانی تحریم ها را کاغذپاره قلمداد می کردند در حال حاضر علت همه نابسامانی ها و مشکلات اخیر را وجود تحریم های بین المللی می دانند.

* نظارت ستیزی ضعف بزرگ مدیریت اجرایی کشور است. هدفمندی یارانه ها را در بخش طبقات نیازمند جامعه ادامه خواهم داد.

* روند فعلی را برای جامعه عیب می دانم. همه اقشار جامعه نیازمند یارانه دولت نیستند. هر وقت مسئولان به مردم نیاز داشتند خود را خادم مردم دانستن صحیح است اما وقتی مردم نیازمند دولت بودند ما آقای مردم هستیم و نه نوکر آنها.

* نمی شود در حرف خود را نوکر مردم بدانیم اما در عمل آنها را به کمک های دولتی محتاج کنیم.

* بگم بگم گفتن حربه ضعفا است. من دولت مقتدری را تشکیل خواهم داد که اجازه تولید فساد و تخلف را به کسی نخواهد داد تا نیاز به بگم بگم باشد. وظیفه دولت خدمت به مردم است نه پرونده خوانی. وجود اختلاس بزرگ در خوزستان خدشه ای به عظمت مردم دلاور این استان وارد نکرده است چرا که کشف تخلف هم در این استان بود.

* توصیه می کنم تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دولت آرامش را بر کشور حاکم کند و از حاشیه پردازی بپرهیزد. دامن زدن به مسائل حاشیه توان دولت را کاهش می دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار