مسعود حمیدی نژاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای شرکت در انتخابات شورای اهواز کاندیدا شده و از مسئولیت اداری خود استعفا داده است... "> از استعفای حمیدی نژاد برای کاندیداتوری تا آخرین خبر از هیات مدیره خانه مطبوعات
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸

مسعود حمیدی نژاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای شرکت در انتخابات شورای اهواز کاندیدا شده و از مسئولیت اداری خود استعفا داده است...

1) شنیده شده است که حکم انتصاب دکتر شبیب جویجری نماینده سابق اهواز در مجلس شورای اسلامی به سفارت ایران در یمن صادر شده و در حال طی مراحل نهایی است. وی پیش از این و بعد از انتخابات مجلس سمت معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب را بر عهده داشته است. با توجه به اینکه دکتر جویجری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضویت داشته است و همچنین تسلط او به زبان عربی امید است بتواند در جمهوری یمن که دستخوش ناآرامی و تنش است دستاورد موثری برای ایران اسلامی و شیعیان یمنی به ارمغان بیاورد.

2) مسعود حمیدی نژاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای شرکت در انتخابات شورای اهواز کاندیدا شده و از مسئولیت اداری خود استعفا داده است. حمیدی نژاد قبلن مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان بوده و مسئولیت ستاد انتخاباتی خوزستان علی لاریجانی در دوره نهم ریاست جمهوری را عهده دار بوده است. انتظار می رود در صورت دادن لیست اصول گرایی در انتخابات شورای شهر اهواز حمیدی نژاد در آن قرار گیرد. وی مامور به خدمت از سازمان آموزش و پرورش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و البته پیش از این در ارشاد مسئولیت دبیرخانه امور مساجد را عهده دار بوده است.

3) سید ناصر موسوی عضو شورای اول و دوم اهواز برای شورای چهارم ثبت نام کرده است. سید ناصر از فعالان اجتماعی خصوصا در زمینه حل و فصل دعاوی عشایری و شرکت در مراسم فواتح و غم و شادی مردم است که از قدیم الایام در منطقه لشکرآباد ساکن بوده و مورد احترام می باشد. شایان ذکر است که گورستانی در جوار اهواز منسوب به ابوی ایشان «سید هادی» قرار دارد که بسیاری اموات خود را برای خاکسپاری به آنجا می برند. همچنین عزیز دیگری نیز به نام سید ناصر موسوی ثبت نام کرده که برای جلوگیری از تداخل آراء جناب سید ناصر لقب خود را هنگام ثبت نام سید ناصر سید هادی نوشته است. سیدناصر رای اول انتخابات دوره اول شورای اسلامی شهر اهواز را کسب نموده بود و در این دوره نیز احتمال رای آوری او بالاست.

4) در نشست رییس جمهور با سران عشایر عرب خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد چند نفر از حاضران به شعرخوانی و سخنرانی پرداختند که از جمله حاج عباس طرفی و سمیر باوی به نمایندگی از جمع حاضر به بیان دیدگاه های خود پرداخته و خواهان توجه بیشتر دولت به اشتغال زایی و دادن تسهیلات و ایجاد زیرساخت ها در خوزستان شدند و نسبت به انتقال آب کارون از سرچشمه ها انتقاد کردند. احمدی نژاد نیز در پاسخ به ابراز احساسات جمع حاضر و نیز جواب دادن به موضوعات مطرح شده قول استخدام های شرکت نفت را از نیروهای انسانی و جوانان بومی خوزستان و فرستادن لایحه دو فوریتی اختصاص 2 درصد از درامد خالص نفتی به خوزستان برای ایجاد اشتغال را داد که مورد تشویق حضار قرار گرفت. همچنین در این نشست آیت الله محسن حیدری بر ضرورت رسیدگی بیشتر به خوزستان از طرف دولت و بیان برخی نارسایی ها پرداخت.

5) هیات مدیره خانه مطبوعات ایران در نشست های جداگانه ای با پاک آیین مدیرکل مطبوعات داخلی، دکتر انتظامی نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات و مهندس مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها و رییس شورای اسلامی شهر تهران شرکت کرده، در دو دیدار اول به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود درباره وضعیت مطبوعات کشور پرداخته و در دیدار با مهندس چمران در بنیاد شهید چمران درباره وضعیت انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری گفتگو کردند. چمران در این دیدار به بیان خاطره هایی از دوران دفاع مقدس در خوزستان پرداخت و از ورود قطعی خود به انتخابات شورای شهر تهران و ورود احتمالی به عرصه رقابت های ریاست جمهوری خبر داد.

6) موسی شاعری معاون سابق فرهنگی شهرداری اهواز مسئولیت ستاد امور استان های مهندس چمران را برعهده گرفته است.

7) باخبر شدیم سید هدایت موسوی رحیمی کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز شده است. وی یکی از هنرمندان شاخص استان و مطرح در سطح کشور، مدرس انجمن خوشنویسان ایران، فعال در عرصه های سیاسی و اجتماعی و دانش آموخته مهندسی تکنولوژی نرم افزار می باشد. از فعالیت های هنری وی می توان به نمایشگاه آثار خوشنویسی موزه هنرهای معاصر اصفهان، موزه هنرهای معاصر امارات، موزه هنرهای معاصر تاشکند، موزه هنرهای معاصر عمان و موزه هنرهای معاصر اهواز اشاره کرد.

موسوی بر این باور است که باید زیرساخت های فرهنگی در اهواز برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی در اهواز فراهم شود.

7) مشاور جدید استاندار خوزستان در امور بانوان معرفی شد. دکتر خیریه عچرش، عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان مشاور استاندار خوزستان در امور بانوان منصوب شده است. وی استادیار گروه زبان و ادبیات عرب و دارای مدرک دکتری از دانشگاه تهران است که طی حکمی از سوی سیدجعفر حجازی جایگزین دکتر مریم حیدریان شده است. دکتر حیدریان نیز در دوره مسئولیت خود موجد کارهای موثری از جمله برگزاری نمایشگاه های لباس ملی بوده است. وی همسر پرویز پورفرخی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان می باشد که در چند مرحله اصطکاک هایی را با استاندار خوزستان داشته و تا اعلام مراسم تودیع هم پیش رفته اما بالاخره برگشته و در سمت خود ماندگار بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار