امام علی (ع): كسى كه دانشى را زنده كند هرگز نميرد.
شوشان / داود سالمی
در مطلب گذشته دو شبکه اجتماعی تویتر ، فیس بوک و نقش آنها را شرح دادم در ادامه مطلب اهداف جنگ روانی تبلیغی آن شبکه ها را شرح میدهم.
جنگ روانی – تبلیغی در فضای سایبر علیه جمهوری اسلامی ایران با اهدافی صورت می گیرد که مهمترین آنها عبارتند از :
1. برجسته سازی مسائل اجتماعی ، صنفی و قومی ( نظیر اعتراضات کارگری ، دانشجویی و...)
2. تأکید بر وجود نا امنی اجتماعی در ایران و ایجاد بحران های ساختگی
3. ایجاد نگرش منفی در مردم نسبت به نظام و مسئولان
4. القای یاس و نا امیدی در مردم
5. تهییج اقدام علیه نظام
6. ترغیب مردم به انجام واکنش های اعتراض آمیز
7. سعی در تضعیف نیروهای حامی نظام از نظر روحیه و آمادگی دفاعی
8. ایجاد اختلاف و شکاف در بین جامعه مخاطب به ویژه میان نسل جوان و هیأت حاکمه ، جناح های درون نظام و نمایش تصویری عمیق از این موضوع
9. تقویت روحیه گروه های اپوزیسیون
10. ترغیب مردم به عدم مشارکت سیاسی
11. تضعیف ارزش ها و هنجارهای دینی
12. القای دروغین در خصوص نگرش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای
13. انتشار اخبار غیر واقعی از وضعیت داخلی ایران و وارونه کردن حقایق
14. ایجاد هراس و نگرانی در افکار عمومی جهان از فعالیت های هسته ای و ایدئولوژیک ایران
15. ایجاد تقابل بین ایران و کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه
16. جریان سازی خبری بین المللی علیه مسلمانان به ویژه ایران
17. ایجاد عملیات روانی برای کشاندن پای ایران به بحران های منطقه ای و بین المللی
قسمتی از اهداف جنگ روانی – تبلیغی شبکه های اجتماعی فضای سایبر جهت تنویر افکار عمومی بخصوص کاربران فضای مجازی مطرح شد که در راستای مقابله ی هوشمندانه با این اهداف نیازمند سازماندهی و ورود هرچه مؤثرتر سربازان ارتش سایبری ایران میباشد و هر کاربری که با این اهداف شوم ذکر شده مقابله کند یک سرباز سایبری از ارتش سایبری به حساب می آید.
در قسمت بعدی این مطلب تکنیک های جنگ روانی ارتش سایبری را ارائه مینمایم.