اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
در راستای طرح تحول نظام سلامت و ترویج فرهنگ بهداشتی، 6 پایگاه سلامت شهری و 3 مرکز سلامت روستایی با اعتباری بالغ بر چهل میلیارد ریال کلنگ‌زنی و عملیات آغاز ساخت آنها شروع شد.
در راستای طرح تحول نظام سلامت و ترویج فرهنگ بهداشتی، 6 پایگاه سلامت شهری و 3 مرکز سلامت روستایی با اعتباری بالغ بر  چهل میلیارد ریال با حضور نماینده مردم شریف شوشتر و گتوند در مجلس، فرماندار شهرستان و دیگر مسئولین، کلنگ‌زنی و عملیات آغاز ساخت آنها شروع شد.

به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شوشتر؛ دکتر فرهاد ابول نژادیان در این مراسم اظهار داشت:  شش پایگاه سلامت شهری هر کدام با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 500 متر مربع و زیربنای 255 متر و سه مرکز سلامت روستایی با اعتباری بالغ بر هر کدام هفت میلیاردو هفتصد میلیون ریال  و در زمینی به مساحت 2000 متر مربع و زیربنای 525 متر احداث خواهند شد که امیدواریم ظرف 6 ماه آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این مراکز سلامت باشیم.

وی تصریح کرد: در ادامه طرح تحول سلامت که ما بعنوان مجری وزارت بهداشت در مجموعه دانشکده شوشتر در حال اجرا هستیم بخشی از بسته های  تحولی خود را در زمینه آموزش، درمان و بهداشت و افزایش خدمات و ارتقاء سطح شاخص های بهداشتی در شهرستان تعریف کردیم.

رئیس دانشکده با بیان اینکه در حوزه بهداشت با توجه به اینکه نیاز داشتیم ارائه خدماتی همچون پرونده های الکترونیک سلامت در شهرها شکل بگیرد، خاطر نشان ساخت:  بیش از 90 درصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش پرونده های الکترونیک سلامت قرار دادیم تا شاخص ارتقاء بهداشتی در شهرستان شوشتر ارتقاء پیدا نماید.

 دکتر ابول نژادیان ادامه داد: در حال حاظر دانشکده علوم پزشکی شوشتر در  رتبه خوبی در سامانه سلامت سیب در بین دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته که شهرهای مجاور ما در رتبه های بعدی هستند که جز تلاش همکاران سخت کوش این کار میسر نمی شد.

وی با اشاره به شروع 18 پروژه در حوزه بهداشت شهرستان عنوان کرد: از این پروژه ها پنج خانه بهداشت شامل حسام آباد، ضحاک، ظهیریه، آبگرمک سفلا  و ابوعظام بود که عملیات احداث آنها شروع شده و در حال حاضر پیشرفت 80 درصدی را دارند که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشکده در پایان با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی گفت: جا دارد از فرماندار محترم  و اداره مسکن شهرسازی بدلیل واگذاری زمین به دانشکده در شهرستان و خیرین محترم در روستاها جهت ساخت این مراکز تشکر نمایم.

















عکس: سید مجتبی سیدعطار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار