اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
دکتر محمد رضا پور
                
حال که طبق آمار وزارت کشور مشخص شده تعداد افراد واجد شرایط رای برای شرکت در انتخابات این دوره 52 میلیون نفر است.از این تعداد 17میلیون آنها در کلانشهرهای کشور، 17 میلیون در شهرهای متوسط و 18 میلیون در مناطق روستایی ساکن هستند.بر اساس میزان مشارکت در انتخابات های گذشته  پیش بینی شده که در کلانشهرها 40 درصد،  ‌در شهرهای متوسط 60 و در روستاها 90 درصد در انتخابات پیش روی شرکت کنند .

بنابرین گمان می رود که در کلانشهرها هفت میلیون نفر ، در شهرهای متوسط 10 میلیون و در مناطق روستایی 16 میلیون رای در صندوق ها  ریخته خواهد شد. البته پیش بینی میشود  با توجه به همزمانی برگزاری انتخابات محلی شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت گسترده خواهد بود.

بنابراین با توجه به مشخص بودن سبد رای جناح های اصلی در شهرها و روستاها باید شیوه تبلیغات و حتی دفاعیات متقن و منطقی برای چند روز باقیمانده انتخاب گردد.

هرچند اعتقاد دارم که بررسی وتحلیل برخی روستائیان از مسائل موجود کشور ضعیف تر ازساکنین شهرها نیست بلکه بدلیل افزایش تحصیلات  فرزندان و حضور نخبگان تاثیرگذار آنان در وضعیت و شرایط خوبی قرار دارد ؛ اما به هر حال شیوه تبلیغات غوغا سالاران و اقتدارگرایان دقیقا قشر محروم ساکن در روستاها را با شعارهای عوام فریبانه و وعده هایی چون افزایش یارانه بدون توجه به توان اقتصادی کشور  هدف  قرار داده و در صدد جلب رای آنان به نفع خویش اند .

بر طبق یک اصل روانشناختی که ثابت شده انسانها تقویت کننده ها و پاداش های کم ارزش اما فوری را بر تقویت کننده ها و پاداش های با ارزش ولی دیر آیند ترجیح می دهند به دلیل نیازهای مادی و شرایط احساسی دوران تبلیغات شدیدا تحت تاثیر شعارهایی چون افزایش میزان یارانه و یا کارانه بیکاران قرار می گیرند لذا به نظر می رسد جناح اعتدالگران و اصلاح طلبان باید شیوه تبلیغات خود را تغییر داده و از بی توجهی به آرای روستایی با مشارکت بالا غافل نگردند .

این فرایند مستلزم فعالیتهای میدانی در سطح بخش ها ، دهستانها و حتی روستاهای کوچک است ، اگاهی دادن به مردم در رابطه با شعارهای مردم فریب ، شناسایی نخبگان و تحصیلکردگان  و استفاده از  نیرو و توان آنها در ساماندهی و جهت دهی منطقی فعالیت گسترده صورت گیرد ، این که در مراکز استانها  و شهرستانها عده ای به دنبال تاسیس ستاد و ایضا گرفتن یک ابلاغ برای اینده خود هستند (بر اساس این مثل قدیمی که هر چیزی خار اید روری کار اید  ) کاری را از پیش نخواهد برد ، شاید تعدادی تصور می کنند کار تمام شده است و پیروزی نامزد مورد نظرشان قطعی  است  اما بر حسب اطلاعیه وزارت کشور ، بررسی و تحلیل این آمار،  هشداری برای همه دلسوزان اعتدالگرایی  است .

لذا بنظر می رسد  تا در چند روز باقی مانده ازتبلیغات با تلاش و فعالیت های تبلیغی منطقی ،عقلانی ، آگاهی دهنده و به دور از عوام فریبی اثرات  دراز مدت بسیار منفی افزایش یارانه و ...  را در بخش ها ، دهستان ها  روستاهای کشور تفهیم کرده و راه را برای موفقیت نامزد اعتدالگرایان و اصلاح طلبان هموار سازند            


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار