شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
امسال با رشدی 200 برابری در جشنواره خوارزمی مواجه بودیم و بالغ بر 500 هزار شرکت کننده به شکل محور دانش آموز در این جشنواره حضور پیدا کردند.
شوشان: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: امسال با رشدی 200 برابری در جشنواره خوارزمی مواجه بودیم و بالغ بر 500 هزار شرکت کننده به شکل محور دانش آموز در این جشنواره حضور پیدا کردند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، جمشید کمایی گفت: طی دو روز گذشته مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار شد و نفرات منتخب به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا می کنند.

وی افزود: در جشنواره خوارزمی امسال  که با همکاری بنیاد نخبگان خوزستان و پارک علم و فناوری انجام شد، علاوه بر معرفی دانش آموزان برتر برای شرکت در جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی، رتبه های پایین تر نیز که دارای کارهای ارزشمندی هستند، انتخاب می شوند و با کمک پارک علم و فن آوری و بنیاد نخبگان تحت آموزش قرار می گیرند تا بتوانند استعدادهای خود را بهتر نشان دهند و ضمن ثبت اختراعات خود  ، «از طرح و ایده تا پدیده» را  نیز به مرحله اجرا در بیاورند.

کمایی با اشاره به اینکه جشنواره خوارزمی در محورهایی چون بازارچه های کسب و کار، دست سازه ، پژوهش ،فعالیت های آزمایشگاهی، تصویر نویسی و ایفای نقش انگلیسی برگزار می شود، تصریح کرد: در بخش بازاچه های کسب و کار نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزی در محل نمایشگاه های دائمی اهواز برگزار شد و دست سازه های منتخب دانش آموزی  به این مرحله راه یافتند.

وی گفت: بازارچه های کارآفرینی و تصویر نویسی در سال جاری به صورت صد در صد در استان خوزستان  به مرحله اجرا در آمد و 200 هزار دانش آموز در این دو محور در جشنواره خوارزمی شرکت کردند. سال آینده در نظر داریم محور زبان انگلیسی را نیز به صورت صد در صدی به مرحله اجرا در بیاوریم.

کمایی  با بیان اینکه برخی دانش آموزان امسال به صورت همزمان در دو یا سه محور در این جشنواره شرکت کردند، گفت: امسال با رشدی 200 برابری در جشنواره خوارزمی مواجه بودیم و بالغ بر 500 هزار شرکت کننده به شکل محور دانش آموز در این جشنواره حضور پیدا کردند.

وی گفت: امسال پوشش صد در صدی  بازارچه های کسب و کار در راستای یکی از اهداف سند تحول بنیادین مبنی بر " کسب حداقل یک مهارت " توسط دانش آموزانی که از آموزش و پرورش فارغ التحصیل می شوند، صورت گرفته است و بر همین اساس  دانش آموزان می توانند انتخاب رشته خود را نیز با توانایی بالاتری انجام دهند چون زمینه شناسایی علایق و استعدادهای آنها فراهم می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار