اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
همانگونه که انتظار می رفت همراهی مردم خوزستان با اندیشه ها و گفتمان انتخاباتی دکتر روحانی روزبه روز در حال گسترش است
سخنان دکتر روحانی در ارومیه  نقطه عطفی در گفتمان انتخاباتی ایشان بود. سخنانی صریح و شفاف در مورد آنچه که سالهاست در فضای غیر رسمی گفته می شود اما هیچگاه به صورت شفاف از سوی بالاترین مسئول اجرایی کشور شنیده نشده است. به نظر می رسد پیش بینی اقای جهانگیری در خصوص تفییر فضای انتخاباتی پس از سخنان دکتر روحانی در ارومیه و همدان بوقوع پیوسته است. 

انتقادات شدید آقای روحانی به آنهایی که دم از مبارزه با فقر و افزایش مالیات می زنند در حالیکه سالهاست با وجود درآمدهای نجومی از پرداخت مالیات برای اداره کشور مصون هستند، نشان از نکته سنجی دارد. 

سخنان آقای روحانی برتری زاویه نگاه و نگرش ایشان به حوزه های مختلف را در برابر دیگر رقبا نشان داد. چگونه میتواند داعیه حمایت از محرومان برخی ها را باور کرد، در حالیکه سالهاست مردم حاشیه نشین در فقر و تنگدستی بسر می برند.  

دولت روحانی دولت فریبکاری و عوام گرایی نبود، دولت صراحت و تلاش های مقتدرانه برای احقاق حقوق اولیه مردم در حوزه محیط زیست، فضای مجازی، آزادی های اجتماعی و سیاسی؛ تعامل مسالمت آمیز با دنیا و چرخش چرخ های اقتصاد بود. چرخ اقتصاد ایران اگر چه به کندی میچرخد اما در حال حرکت است. چه کسی می تواند این را کتمان کند؟ 

از سوی دیگر حضور و شجاعت آقای روحانی در معدن یورت با وجود آنکه می دانست مورد اعتراض معدنکاران مصیبت زده قرار خواهد گرفت در تاریخ سیاسی و اجتماعی این کشور ماندگار خواهد بود. 

معدنکاران مظلوم که سالها با ترس و خفقان در اعماق زمین زحمت کشیدند ، امروز اولین فریادهایشان را بر سر رئیس جمهور یک کشور زدند، اتفاق کوچکی نیست .بدون ترس از دستگیری ، بدون ترس از محروم شدن از حقوق انسانی فریاد بزنی و بگویی درد دارم بگذارید دردم را بگویم. آیا در سبک وسیاق دیگران نیز  این روحیه تحمل و نقد پذیری را سراغ دارید. یا اینکه آنها محرومان را پله هایی می ببینند برای عکس یادگاری گرفتن.

نکته آخر اینکه همانگونه که انتظار می رفت همراهی مردم خوزستان با اندیشه ها و گفتمان انتخاباتی دکتر روحانی روزبه روز در حال گسترش است . اقوام مختلف ، زنان ، مردان ، جوانان ، دانشگاهیان ، فرهنگیان ، بازنشستگان ، کارگران ، اصناف ، پزشکان همه و همه یکصدا حمایت خود را از گفتمان امنیت ، ازادی ، اعتدال و صلح که دکتر روحانی نماینده آن هستند اعلام کرده اند.  وعده 29 اردیبهشت روزی که خوزستان حماسه حمایت از روحانی را رقم خواهد زد. 

"ملت در نیمه راه نمی‌ماند و راه را ادامه می‌دهد. ما از نیمه راه بازنمی‌گردیم."

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار