شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شوشتر گفت: آتش‌سوزی در بیشه حاج منعم شوشتر عمدی بوده است و در این باره دلایل زیادی وجود دارد.

سیدمهدی ایوبی امروز اظهار کرد: آتش‌سوزی در بیشه حاج منعم شوشتر عمدی بوده است و در این باره دلایل زیادی وجود دارد که به مسئولان مرتبط ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در سه روز گذشته چهار مورد آتش‌سوزی در این بیشه گزارش شده است، ادامه داد: در آتش‌سوزی‌های گزارش شده به دلیل عدم وزش باد مشکل خاصی رخ نداده و با اعزام تیم‌های مهار آتش به منطقه در این باره اقدام شده است ولی در صورتی که باد در زمان آتش‌سوزی با واقعه همراهی کند مشخص نیست که چه میزان خسارت به اراضی حاصلخیز و دارای گندم برداشت نشده وارد می‌شود.

ایوبی با اشاره به اینکه نیت فرد یا افراد از این آتش‌سوزی‌ها مشخص شده است، افزود: مشخص است که این فرد یا افراد برای تصرف زمین حاصلخیز بیشه در حال آتش‌سوزی گسترده در آن هستند و باید مسئولان مرتبط در این باره با اقدامات سریع و صحیح از این اتفاق جلوگیری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شوشتر اضافه کرد: در موارد آتش‌سوزی ثبت شده در این بیشه همه تیم‌های موجود در سطح شهر شوشتر به ماموریت اعزام می‌شوند و در صورتی که مشکل آتش‌سوزی در مرکز شهر رخ دهد امکان خدمات‌دهی به شهروندان وجود ندارد و باید در این باره توجه لازم را داشت.

وی با اشاره به اینکه همه مسائل را برای شهرداری و مسئولان دیگر شهرستان گزارش داده‌ایم، خاطر نشان کرد: همه مشکلات را گزارش کرده‌ایم و تنها دستورات صادره را اجرا خواهیم کرد.

روز جمعه آتش‌سوزی بزرگی در بیشه حاج منعم شوشتر اتفاق افتاد که با بسیج همه امکانات و صرف پنج ساعت زمان آتش در این بیشه خاموش شد.

در این حادثه بیش از 5 هزار متر مربع از بیشه حاج منعم به طور کامل نابود شده است و در روزهای گذشته نیز سه مورد آتش سوزی دیگر در این بیشه گزارش شده که همگی با حضور سریع آتش‌نشان‌های شوشتر مهار شده و از بروز خسارت جدی توسط این واقعه‌ها جلوگیری شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار