اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
سه شنبه ١٩ اردیبهشت ماه ١٣٩٦ مراسم افتتاحیه نشست شورای هماهنگی منطقه ٤ دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور متشکل از دانشگاه های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، لرستان، دزفول و دانشکده های علوم پزشکی آبادان، بهبهان و شوشتر با حضور دکتر امین لو، مشاور وزیر بهداشت و دبیر مجامع و هیئت های امنا دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، اعضاء هیئت امناء و رؤسا و اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و دبیران پایش برنامه عملیاتی کلان منطقه ٤ آمایشی کشور در محل سالن جلسات هتل پارس اهواز برگزار شد.

سه شنبه ١٩ اردیبهشت ماه ١٣٩٦ مراسم افتتاحیه نشست شورای هماهنگی منطقه ٤ دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور متشکل از دانشگاه های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، لرستان، دزفول و دانشکده های علوم پزشکی آبادان، بهبهان و شوشتر با حضور  دکتر امین لو، مشاور وزیر بهداشت و دبیر مجامع و هیئت های امنا دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، اعضاء هیئت امناء و رؤسا و اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و دبیران پایش برنامه عملیاتی کلان منطقه ٤ آمایشی کشور در محل سالن جلسات هتل پارس اهواز برگزار شد.

در این نشست دکتر امین لو با اظهار خوشحالی از حضور در استانی که شاهد نمایش بزرگترین کرامت انسانی، فداکاری و ایثارگری است؛ گفت: استان خوزستان دین بزرگی بر گردن کشور دارد و اگر مردم این استان توقعی نداشته باشند، اما وظیفه مسئولان است که نسبت به آنها احساس دین داشته باشند و فرصت های از دست رفته را برای این استان جبران کنند.

وی با اشاره به سابقه طولانی جلسات هیئت امناء افزود: این جلسه، هر سال طبق روال برگزار می شود تا به صورت کلان و منطقه ای مسائل را بررسی کنیم هرچند هنوز از ظرفیت ایجاد شده هیئت امنای دانشگاه ها به خوبی استفاده نشده است و برای تقویت آن جای خالی بسیاری وجود دارد.

امین لو ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مسئولان وزارت بهداشت و رؤسای دانشگاه ها کار جمعی بسیار فشرده ای انجام شد که با حمایت دولت و مجلس، دانشگاه ها از مسیر قانون دائمی شدن دانشگاه ها به سلامت عبور کردند.

دبیر مجامع و هیئت های امناء دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: از دیگر اهداف تشکیل این اجلاس، موضوع برنامه ریزی عملیاتی است. این نوع برنامه ریزی موضوعی در مدیریت همه دستگاه ها و ادارات ملی و بین المللی مورد نیاز است و در وزارت بهداشت و درمان به عنوان کار اولیه نیست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت فعلی افزود: با مدیریت دکتر هاشمی در وزارت بهداشت در همه زمینه ها کار کارستانی انجام شده که بسیاری از آنها کم نظیر است و موضوعی که ما را امیدوار به انجام و تداوم برنامه عملیاتی به عنوان کاری بزرگ و مورد نیاز کرده، این است که شروع کار در دوره فعلی با بسترسازی بیشتری همراه است، زیرا در سال ١٣٩٣ کلید این کار زده شد و تا سال ١٣٩٤ نیز مقدمات انجام آن فراهم شد.

امین لو درباره وظایف دولت و مجلس در اجرای این برنامه عملیاتی گفت: دولت بر حسب امکانات خود و بر اساس شعارها، برنامه ارائه  می دهد و در کنار آن نقش مجلس این است که در اجرای برنامه، درصورت برخورد با خلاء قانونی ورود کند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به برنامه پنج ساله ششم اظهار کرد: زمان اجرای برنامه پنج ساله ششم در وزارت بهداشت، گفتیم یک نگاهی به گذشته داشته باشیم تا ببینیم چه کارهایی از برنامه های قبلی بر اساس تعهد وزارت بهداشت انجام شده است، زیرا هرچند ما بدانیم خوب است اما باید در حد تعهدات و امکانات موجود آن را اعلام کرد.

امین لو در پایان گفت: برنامه عملیاتی با این تفکر آغاز شد که میزان پیشرفت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور را بر اساس مدلی هرمی و ایستگاه به ایستگاه هر سه ماه یکبار بررسی کند که برای اجرایی شدن آن کل بدنه ٤٤٠ هزار نفری وزارت بهداشت درگیر و مشغول هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار