رئیس دفا‌تر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی نباید از کاندیدای خاصی طرفداری کنند و باید آگاهانه رفتار کنند، چراکه مسئولان امنای ملت هستند. "> مسئولان در جریان انتخابات آگاهانه رفتار کنند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳

رئیس دفا‌تر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی نباید از کاندیدای خاصی طرفداری کنند و باید آگاهانه رفتار کنند، چراکه مسئولان امنای ملت هستند.

حجت‌الاسلام‌ سیدمحسن شفیعی در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران 2 هزار و 500 سال، تحت سیطره طاغوتیان بودند و هیچ حق انتخابی نداشتند.

وی ادامه داد: اما اهتمام امام خمینی (ره) این بود که مردم به این باور برسند که خودشان تصمیم‌گیرنده هستند، در زمان هشت سال جنگ تحمیلی نیز با وجود شرایط سختی که حاکم بود، امام راحل حتی از یک دوره انتخابات هم غافل نمی‌شدند و انتخابات در زمان تعیین شده خود برگزار می‌شد.

رئیس دفا‌تر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به تلاش امام راحل برای نهادینه کردن مسئله انتخابات در فرهنگ عمومی مردم بیان داشت: هر انتخاباتی در فضای عمومی باید به روشنی تحلیل شود که چه کسی و برای چه مسئولیتی قرار است انتخاب شود، با این تحلیل می‌توان افراد، شعار‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی آن‌ها را با توجه به مسئولیت‌هایی که قانون تعیین کرده، سنجید.

وی ادامه داد: به‌طور مثال در انتخابات ریاست جمهوری قرار است کسی انتخاب شود که براساس قانون اساسی دارای وظایف و مأموریت‌های مشخصی است، اگر در فرهنگ عمومی این موضوع نهادینه شود، دیگر هیچ فردی نمی‌تواند مطالبی را عنوان کند که امکان عمل کردن به آن‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی نباید از شخص خاصی حمایت کنند و یا اقداماتی انجام دهند که به واسطه این اقدامات شائبه‌ای ایجاد شود که از جریان یا شخصی جانبداری می‌کنند؛ آن‌ها باید آگاهانه رفتار کنند، چراکه مسئولان امنای ملت هستند.

شفیعی با بیان اینکه انتخابات برای بالندگی سیاسی جامعه و ارتقای سطح گفتمان سیاسی جامعه فرصت بسیار خوبی است، گفت: آنچه که در انتخابات ریاست جمهوری باید به آن توجه شود، این است که در این انتخابات بنا است رئیس جمهوری انتخاب شود که رئیس قوه مجریه نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دولت اسلامی مأموریت دارد، آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق کند، بیان داشت: انقلاب اسلامی بیرون از مرزهای جغرافیایی رسمی کشور با بیانات و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب و عملکرد دولت اسلامی شناخته می‌شود.

رئیس دفا‌تر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اینکه آرمان‌های انقلاب اسلامی مشخص هستند، گفت: زمانی که خطوط ترسیم شده انقلاب اسلامی دنبال شود، طبیعتاً مسائلی که در کشور وجود دارد سیر خود را طی می‌کند که اگر این آرمان‌ها توسط دولت جمهوری اسلامی دنبال نشود، عوارضی به وجود می‌آید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار