اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷

شوشان: به مناسبت روز جهانی بهداشت و هفته ملی سلامت ، همایش "سالمندی و سلامت " با حضور مشاور وزیر بهداشت ، درمان و علوم پزشکی در تالار اجتماعات بیمارستان بزرگ نفت اهواز برگزار شد.

به گزارش شوشان و به نقل از روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در این مراسم که جمعی از سالمندان و دانش آموزان خانواده صنعت نفت در اهواز نیز شرکت داشتند ، دکتر احمد عامری ، مشاور معاون آموزشی وزیر بهداشت ضمن تشکر از مدیریت بهداشت و درمان اهواز به سبب برگزاری این همایش گفت: نفعی که جامعه از سالمند می برد ، تجربه اوست و لازم است که سالمندان تجربیات گرانمایه خود را در اختیار نسل جوان قرار دهند.

وی با بیان این که استرس ، یکی از مشکلات بزرگ دوران سالمندی است افزود: یکی از ابعاد وجودی انسان ، بعد معنوی و روحانی اوست. قطعا سالمندان با حفظ آرامش و دور کردن استرس از خود و همچنین پرداختن به معنویات می توانند از زندگی سالم تری برخوردار بوده و طول عمر بیشتری برخوردار باشند.

دکتر عامری در ادامه برگزاری چنین همایشی را ضروری و لازم دانست و افزود: حضور رده های مختلف سنی از دانش آموز نوجوان تا سالمند یکی از نقاط قوت این همایش محسوب می شود و در کمتر همایشی است که نسل های مختلف را در کنار یکدیگر می بینیم.

وی با اشاره به سالمندی و سلامت به عنوان موضوع سال 2012 سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: یکی از مسائلی که این سازمان در کشورهای مختلف دنبال می کند ، تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی است که نتیجه آن افزایش طول عمر و امید به زندگی در بین مردم است.

دکتر عامری همچنین با بیان این که یکی از برنامه های وزارت بهداشت ، تربیت نیروهایی است که بتوانند خدمات مناسب به سالمندان ارائه دهند ، گفت: به همین منظور علاوه بر ایجاد برخی رشته های دانشگاهی مانند MPH سالمندی ، 15 هزار پزشک خانواده در سطح کشور نیز در نظر گرفته شده تا در راستای ارتقاء سطح بهداشت و طولانی شدن عمر افراد ، خدمات ارائه دهند.

در ابتدای این همایش دکتر کلانتری ، رئیس بهداشت و درمان اهواز به ارتقای سطح بهداشت در دوران پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: امروزه به برکت این انقلاب ، در تمامی شاخص های بهداشتی و درمانی روند صعودی داشته به طوری که حتی دورافتاده ترین نقاط کشور نیز از نعمت پزشک متخصص برخوردارند.

وی افزود: یکی از ویژگی های سیستم های بهداشتی و درمانی این است که حتما باید در سطح ایده ال حرکت کند و لحظه ای از پیشرفت غافل نماند چرا که در غیر این صورت رضایتمندی مردم از سیستم کاهش خواهد یافت.

دکتر کلانتری آرامش و نشاط را از فاکتورهای مهم افزایش طول عمر دانست و اظهار داشت: خلق و خوی مناسب و داشتن آداب معاشرت ، عدم استرس و فشار روانی ، تحرک و رژیم غذایی مناسب از جمله عواملی هستند که در افزایش کیفیت سالمندی موثر خواهد بود.

رئیس بهداشت و درمان اهواز در پایان اظهار امیدواری کرد که افزایش امید به زندگی در بین مردم جامعه تداوم داشته و با رعایت نکات بهداشتی ، پاکیزه نگاه داشتن محیط زیست و همچنین دوری از تنش و استرس از یک زندگی سالم بهره مند شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار