اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
رئیس اتاق خرمشهر در این نشست با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد جهان به عنوان صنعتی زودبازده و سودآور گفت: توجه و تلاش در توسعه و گسترش صنعت گردشگری، شکوفایی فعالیت‌های اقتصادی و تقویت جایگاه معیشتی را به دنبال دارد.

هانی فیصلی افزود: با توجه به ظرفیت‌های متعدد جذب توریسم در خرمشهر از جمله وجود رودخانه‌های اروند و کارون، جاذبه‌های بوم‌گردی و روستاهای زیبا، همجواری با کشور عراق و زمینه‌های آیینی و فرهنگی شهروندان، قابلیت تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری کشور وجود دارد که متأسفانه تاکنون از این امتیاز بهره مناسبی نبرده‌ایم.

فیصلی با تأکید بر اهمیت گردشگری ورزشی و گردشگری سلامت گفت: همجواری با کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس امکان بهره‌برداری مناسب از این شاخه‌های گردشگری را در منطقه فراهم‌تر از سایر نقاط کرده است.
فیصلی با اعلام آمادگی اتاق خرمشهر برای تدوین برنامه‌های توسعه گردشگری بیان کرد: تدوین برنامه‌های مدون، بر پایه علم و تقویت توریسم منطقه توسط کارشناسان کمیسیون گردشگری اتاق خرمشهر به صورت مداوم و با ارتباط با سازمان‌های مختلفی چون میراث فرهنگی انجام شده و در آینده نیز با شتاب بیشتر خواهد شد.

 گردشگری سریع‌ترین راه برای خروج از اقتصاد تک‌محصولی

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران ضمن اعلام آمادگی این کمیسیون در همکاری و حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی در جهت توسعه زیرساخت‌های لازم صنعت گردشگری اعلام کرد: در حال حاضر اهمیت جایگاه بخش‌خصوصی در توسعه و نیل به اهداف رشد اقتصادی بر همه نمایان شده و تقویت جایگاه آنان در بخش‌های مختلف حکومتی نشانی بر این مدعاست.

احمد اصغری قاجاری افزود: قدرت و نیروی بخش‌خصوصی به صورت مستمر در حال افزایش است و این امر می‌تواند حرکتی مناسب در نیل به اقتصاد مقاومتی و توسعه تولید و اشتغال باشد.

اصغری در ادامه ضمن معرفی صنعت گردشگری به عنوان سریع‌ترین و بهترین راه برای خروج از اقتصاد تک‌صنعتی و تک‌محصولی، گفت: جذب حداکثری گردشگر خارجی در سطح کلان، تهیه و تنظیم موافقت‌نامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های بین‌المللی، اصلاح نظام مالیاتی بر پایه حمایت از بخش‌خصوصی در راستای ثبات فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، از راهکارهای ارتقای جایگاه گردشگری منطقه اروند به شمار می‌رود.

تدوین شیوه‌نامه گردشگری دریایی خرمشهر و آبادان با توجه به وجود بستر مناسب آب‌های گرم، ایجاد تور گردشگری دریایی صنعتی با همکاری سازمان‌های مرتبط، اهمیت جایگاه گردشگری سلامت با توجه به ظرفیت های موجود و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری در این حوزه، نگاه ویژه و علمی به گردشگری ورزش از دیگر مواردی بود که اصغری برای ارتقای جایگاه گردشگری منطقه اروند عنوان کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار