اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
عصرخبر - از چندی پیش مسئله اعلام دارایی مسئدولین و به خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری به شدت داغ شده و مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفته است.

نکته جالب اینجاست در طول ادوار گذشته علی رغم وجود شایعات و حتی اخبار موثق با بررسی مشخص می شد که اموال و دارایی برخی افراد و مسئولین در دوران تصدی سمت شان نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش! نیز پیدا کرده و مردم و رسانه ها به خصوص افراد نزدیک به چهره ها در تعجب می مانند.

بررسی و کسب اطلاعات از منابع آگاه و کارشناسان راز این عدم دارایی مسئولین و بستگان نزدیکشان را هویدا می سازد نکته ای که حتی بسیار از مردم عادی به طور روزمره از این ترفند استفاده می کنند.

برخی افراد (بدهکاران و کلاهبرداران) برای فرار از دین به خصوص بدهی های بانکی عموما اموال و دارایی خود را به نام فردی غریبه می کنند و به اصطلاح رایج از امین اموال یا معتمد استفاده می کنند و برای عدم ایجاد مشکل از سوی امین اموال و معتمد ضمانت های لازم و یا وکالت بلاعزل از فرد مورد نظر دریافت می کنند تا طلبکاران نتوانند وی را درگیر کرده و اموال و طلب خود را بازستانند.

در برخی مسئولین نیز همین به همین منوال است فرد معتمد با استفاده از اموال فرد مقامدار زندگی مرفه و خوبی داشته و بعبارتی شغلی با حقوق مکفی و مزایا دارد و با دستور فرد مقامدار اقدام به خرید و فروش اموال و اجاره و دریافت درآمدهای حاصله از دارایی مخفی مقامدار می کند.
این پدیده و دور زدن قانون به خصوص در پرونده بابک زنجانی کاملا مشهود بود چرا که بابک زنجانی مبالغ بسیار کلانی را دریافت کرده بود ولی زمانی که دستگاه قضایی و امنیتی به سراغ وی رفتند جز موارد محدود اموالی از وی نیافتند!

مخفی کردن اموال و دارایی به روش دور زدن قانون صورت می گیرد و تنها راه کشف آن ردیابی و کنترل فرد مقامدار به خصوص افراد دارای امضای طلایی است مانند اعضای شورای شهر، شهرداران، وزرا و مسئولین دولتی است و البته نکته بسیار حائز اهمیت، اصلاح قوانین است و تا زمانی که این مهم صورت نگیرد مبارزه با فساد به خصوص فساد اداری و دولتی یه تلاش بی فایده است و اعلام اموال و دارایی مسئولین نیز فقط و فقط یک اقدام تشریفاتی و بی فایده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار