اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت:طرح خودکفایی کشور در تولید شکر با توسعه کشت چغندرقند پاییزه در خوزستان و نیز پیگیری برای راه اندازی کارخانه های جدید تولید شکر در این استان در دست اجراست.
شوشان: عملیات برداشت محصول چغندرقند از سطح بیش از 10 هزار هکتار در استان خوزستان آغاز شده است.

محمود حجتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بخش های مختلف کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نیاز فعلی کشور به واردات 500 هزار تن شکر افزود: با توسعه کشت چغندرقند پاییزه و راه اندازی کارخانه های جدید چغندرقندی در استان خوزستان ، کشور از واردات شکر بی نیاز خواهد شد.


وی به ظرفیت های بی شمار خوزستان در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی و به خصوص کشت و تولید محصول چغندر قند در شمال این استان اشاره کرد و گفت: خوزستان ظرفیت های بسیار بالایی برای کشت و تولید محصولات استراتژیکی چون چغندرقند ، نیشکر و گندم دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توسعه کشت چغندرقند پاییزه در استان خوزستان در یک دوره سه ساله کشور برای همیشه از واردات شکر بی نیاز خواهد شد ضمن اینکه در این راستا راه اندازی سه کارخانه تولید شکر از چغندرقند با ظرفیت 50 هزار تن در روز در خوزستان از سوی دولت در دست پیگیری است.

حجتی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید 6 میلیون تن چغندرقند پاییزه در استان خوزستان به خبرنگار ایرنا گفت:به منظور استحصال شکر از چغندرقند تولید خوزستان ، راه اندازی چند کارخانه چغندرقندی در این استان در دست پیگیری است که شامل کارخانه 12 هزار تنی در شرکت هفت تپه ، کارخانه 10 هزار تنی از سوی بنیاد برکت و نیز راه اندازی مجدد کارخانه قند دزفول می باشد.
وی گفت: با راه اندازی این کارخانه ها کشور در تولید شکر خودکفا شده و نیاز به واردات این محصول از خارج نخواهد بود.

رتبه نخست خوزستان در تولید گندم در کشور

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از خوزستان به عنوان استانی که در تولید گندم در کشور رتبه نخست را دارد نام برد و گفت: با وجود خشکسالی در سال زراعی جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار تن محصول گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده و پیش بینی می شود بین 150 تا 200 هزار تن دیگر نیز از کشاورزان خوزستان خریداری شود.

وی گفت: استان خوزستان در تولید شکر ، گندم و ذرت دانه ای جایگاه ویژه ای در تولید محصولات کشاورزی در کشور دارد لذا ایجاد زنجیره تکمیلی در بخش صنایع جانبی و نیز دامداری در این استان ضروری است که امیدواریم این زنجیره با کمک کار آفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق شود. 

طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در دست پیگیری و اجراست

حجتی همچنین به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت:این طرح گام به گام در دست اجرا و تکمیل بوده و شاهد افزایش تولید محصول در استان خوزستان با بهره برداری فاز به فاز از این طرح می باشیم.

چشم انداز شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روشن است
به گزارش خبرنگار ایرنا وزیر جهاد کشاورزی ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با اشاره به افزایش 10 درصدی تولید شکر در این شرکت و تجلیل از تلاش مجموعه کارکنان آن گفت:با تکمیل زنجیره تولید کاغذ ، ام دی اف و خوراک دام در نیشکر هفت تپه و نیز کشت چغندرقند شاهد افزایش تولید در این شرکت بزرگ که قدیمی ترین کارخانه تولید شکر کشور می باشد خواهیم بود.

حجتی افزود:با راه اندازی خط تولید خوراک دام در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، امکان صادرات این محصول به خارج فراهم خواهد شد کما اینکه کشور ترکیه از هم اکنون متقاضی خرید محصول خوراک دام این شرکت است.

وی چشم انداز روشنی برای این شرکت بزرگ تولید شکر ترسیم کرد و گفت:دولت نیز برای افزایش تولید شکر و تکمیل زنجیره صنایع جانبی نیشکر از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه حمایت و پشتیبانی کرده تا شعار 'ما می توانیم ' در بخش صنعت و کشاورزی محقق شود.
کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.

ظرفیت تولید این کارخانه 100هزار تن شکر در سال است که کمتر از ظرفیت اسمی شکر تولید می کند.
این کارخانه طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 94 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذر شد.

حدود چهار هزار نفر در بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و نیز موقت مشغول بکار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار