اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
نوشتاری از دکتر روزبه کردونی
ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم، یاید با حساسیت و مسئولیت پذیری اطرافیانمان را به پای صندوق های رای ببریم .

دکتر روزبه کردونی . مدیر کل دفتر امور اسیب های اجتماعی وزارت رفاه

واسلاو هاول، سیاست‌مدار مبارز چک‌اسلواکی که بعد از فروپاشی نظام کمونیستی عهده‌دار ریاست‌جمهوری چک شد بیان می کند هیچ سیاست و برنامه‌ای موفق نخواهد شد و هیچ شانسی برای غلبه بر بحران‌ها و چالش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود نخواهد داشت؛ مگر آنکه مردم و جامعه با آن همراهی کنند و این همراهی فقط زمانی اتفاق می‌افتد که نیک‌سرشتی، روح خیر جمعی و حس مشارکت اجتماعی و به عبارت بهتر حس «مسئولیت عالی» شهروندان برانگیخته شود.

وینستون چرچیل، نخست‌وزیر وقت انگلستان، در چهارم ژوئن 1940، زمانی که ارتش انگلستان تلفات فراوانی متحمل شده بود و خطر حمله قریب‌الوقوع نازی‌ها به انگلستان به‌شدت احساس می‌شد، در نطق تاریخی خود در پارلمان انگلستان خطاب به مردم بر ضرورت مسئولیت‌پذیری مردم پافشاری می‌کند و می‌گوید: «من اطمینان دارم اگر همه ما وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم و هیچ چیز مورد بی‌توجهی و فراموشی واقع نشود، آن‌گاه موفق خواهیم شد که از سرزمین خود دفاع کنیم». فرانکلین روزولت هم که در ایام «رکود بزرگ» آمریکا ریاست‌جمهوری خود را آغاز کرد، در اولین نطق خود به‌عنوان رئیس‌جمهوری در تاریخ چهارم مارس 1933 با این جمله سخنان خود را آغاز می‌کند که «باور من این است که از تنها چیزی که باید ترسید، خود ترس است» و سپس اشاره می‌کند در لحظات حساس از زندگی ملی، درک و حمایت مردم از دولت و رهبری صادق شرط خروج از بحران است.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ هم یک روز تاریخی است . ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم و در خانه بشینیم و یاید با حساسیت و مسئولیت پذیری خود و اطرافیانمان را به پای صندوق های رای ببریم . واقعیت این است که اگر همه ما وظایف خود را بدرستی انجام دهیم آنگاه حرکت به سمت ایرانی آباد ، پیشرفته با آرامش و امن سرعت بیشتری خواهد گرفت . عالی ترین مقام این کشور ( مقام معظم رهبری) همگان را دعوت به حضور و مشارکت گسترده در انتخابات کرده است و این یعنی هر آنچه در این مسیر مانع عبور کند باید از آن عبور کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار