دکتر مهرزاد ناطق زاده ؛داروساز بیمارستان گلستان اهواز به عموم مردم توصیه نمود از تهیه و مصرف خودسرانه داروها خودداری کنند. "> عوارض مصرف خود سرانه دارو
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴

دکتر مهرزاد ناطق زاده ؛داروساز بیمارستان گلستان اهواز به عموم مردم توصیه نمود از تهیه و مصرف خودسرانه داروها خودداری کنند.

اختصاصی شوشان / رویا محمودی : دکتر مهرزاد ناطق زاده ؛داروساز بیمارستان گلستان اهواز به عموم مردم توصیه نمود از تهیه و مصرف خودسرانه داروها خودداری کنند.همچنین دارویی را که پزشک توصیه می کند در زمان مشخص شده مصرف نمایند و تا پایان دوره توصیه شده مصرف نمایند.

وی دلیل اصلی انباشت دارو ها در منزل را عدم مصرف کامل داروهای تجویز شده توسط پزشک دانست که باعث تحمیل هزینه های سنگین به اقتصاد کشور است.

دکتر مهـرزاد ناطق زاده در خصوص مصرف خودسرانۀ داروها گفت: مصرف خودسرانۀ آنتی بیوتیک ها در مورد سرماخوردگی های ویروسی اشتباه است. مصرف خودسرانۀ آنتی بیوتیک، خصوصاً انواع تزریقیِ آن، می تواند باعث بروز مقاومت میکروب ها نسبت به این داروها شده و به مرور زمان از ارزش درمانی آنها بکاهد.

داروساز بیمارستان گلستان اهواز گفت: مصرف خودسرانه و یا ناقص آنتی بیوتیک ها یا در اصطلاح عمومی داروهای چرک خشک کن می تواند باعث ایجاد میکروب های مقاوم تر شده و درمان آنها را سخت تر، گران تر و با عوارض بیشتر نماید.

وی افزود:در صورت مشاهدۀ علائم به ظاهر یکسان در دیگر افراد، هرگز داروی خود را به ایشان پیشنهاد نکنید زیرا علائم به ظاهر یکسان در نظر ما، ممکن است با تشخیص و نظر پزشک، داروهای متفاوتی نیاز داشته باشد.

وی تأکید کرد: مصرف دارو بدون نسخه پزشک اشتباه است و میتواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

رویا محمودی


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار