عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان گفت: برخی روستاهای این استان به دلیل عملکرد نامطلوب شوراهای گذشته هیچ نامزدی برای انتخابات ندارند. "> برخی روستاهای خوزستان نامزدی برای انتخابات شوراها ندارند
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان گفت: برخی روستاهای این استان به دلیل عملکرد نامطلوب شوراهای گذشته هیچ نامزدی برای انتخابات ندارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی شامگاه شنبه در نشست خبری در اهواز اظهار کرد: بعضی از افراد که ادعای روشنفکری دارند و یا افرادی که با رسانه‌های بیگانه در ارتباط هستند مدعی هستند که نیازی به نظارت بر انتخابات نیست و این کار را مخالف اصول دموکراسی می‌دانند و معتقدند زمانی که اراده مردم حاکم باشد باید میدان، باز باشد.

سادات ابراهیمی ادامه داد: شیوه و نحوه برگزاری انتخابات را قانون مشخص کرده است و این تنها مختص جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه در همه کشور‌ها حاکم است.

وی با اشاره به این نکته که، خطوط قرمز در قانون اساسی همه کشور‌ها حاکم است، بیان کرد: این خطوط قرمز در همه حکومت‌های دینی و غیردینی وجود دارد. برای نمونه در کشوری مثل آمریکا نیز برخی شخصیت‌ها و احزاب همانند حزب کمونیست حق شرکت در انتخابات را ندارند زیرا این امر را مخالف نظام سرمایه‌داری می‌دانند.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان افزود: خط قرمزهایی که در انتخابات شورای شهر و روستای ما وجو دارد به دلیل حفظ استقلال و مصالح دینی کشور است.

سادات ابراهیمی در خصوص هم زمانی انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری هم گفت: این همزمانی به منظور کاهش هزینه‌ها  بوده است و این امر موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود زیرا مردم نسبت به انتخابات شورای اسلامی عرق محلی دارند و استقبال حداکثری از این انتخابات دارند.

وی عملکرد منفی بعضی از شوراهای روستایی را از یکی از دلایل نداشتن کاندیدا در بعضی از روستاها برشمرد و بیان داشت: در بعضی از روستاها مردم تمایلی برای کاندیدا شدن نداشتند و تعداد کاندیدا‌ها کمتر از حد مورد نظر بود که ما در این خصوص به فرمانداری‌ها تذکر دادیم تا اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار