اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
مجتبی حلالی

آیا واقعا هنوز وجود دارند افرادی که صرفا بر اساس مشاهده تصویر کاندید، او را برگزینند و رای خود را بنامش در صندوق بیاندازند؟؟ بعید است. سطح آگاهی مردم بسیار بالاتر از اینهاست که فقط با مشاهده تصاویر پر زرق و برق رای دهند. 

آنقدر آسیب دیده ایم که افراد توانمند را بعنوان نماینده شورای شهرمان برگزینیم. آنقدر موارد و مسایل شنیده ایم که رزومه و صداقت افراد را برای انتخاب برگزینیم. کلانشهر اهواز دوره های مطلوبی را در شورا سپری نکرده و در کنار اندک اقدامات موثر فراوان آسیب دیده و طی این سالیان محلی برای دست کم رسیدگی به مشکلات مردم و شهروندان تا حد قابل توقع نبوده است.

روزهای پر از هیاهوی تبلیغات به اتمام رسید، رای گیری تا این لحظه که نگارنده تراوشات ذهن را پیاده می کند به اتمام نرسیده اما شهر بزودی نمایندگان خود را خواهد شناخت. زین پس شهرمان توسط 13نفر جدید مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

اما شهرمان حسابی بد منظر شد. جای جای شهر، دیوار به دیوار، ساختمان به ساختمان، تابلو به تابلو، علایم به علایم، المان به المان، میدان به میدان و .... حسابی تحت شعاع چهره ها و شخصیت های کاندید شده است. پوستر روی پوستر، پارگی روی پارگی، جای چسب و بنرهای پاره و ... حسابی چهره شهرمان را مخدوش کرده، توسط آنها که داعیه آبادسازی شهر را داشته و دارند. و این راه خوبی نیست. عدم رضایت شهروندان از وضعیت بوجود آمده گواه اشتباه تبلیغاتی بسیاری از کاندیداهاست. 

باری نمی دانم برخی که در پوسترها چهره واقعی خود را پنهان کرده اند و چهر جذاب و زیبا از خود نمایان ساخته اند، توان توسعه شهر را دارند؟ آنها که چهره ای زیبا و جذاب برای رای گیری از خود به نمایش گذاشته اند در همان قدم اول با فریب کاری وارد شده اند، چه رسد که دستشان به کرسی شورا نیز برسد. روزهای آن 4 سال در صورت ورود اینگونه افراد دیدنی است. چراکه قطعا روزهای خوبی نخواهند بود و آنچه که باقی می ماند حسرت در دل افرادی است که فریب ظاهر زیبا شدگان را خورده اند.

بدتر از اینها اما واکنش برخی جوانان نسبت به این تصاویر بود، آنها حسابی استقبال می کردند، دلیل اما توانمندی و رزومه کاندید نبود... 

ساعت 7 صبح است. از خانه در مسیر محل کارم قرار دارم. و این کارگران زحمت کش شهرداری اند که می بایست شهر را اندکی، تنها اندکی به حالت قبل برگردانند. آنها تاوان تلاش و هزینه گزاف تبلیغاتی علاقه مندان به دست یابی به صندلی شورا را پرداخت می کنند. ای کاش شوراییان نسبت به پرداخت حقوق و مزایای این کارگران نیز اینقدر پر رنگ باشند. ای کاش مانند تصاویرشان در جای جای شهر نیز حاضر باشند.

آنها تبلیغات کردند، برخی مبالغ هنگفت به جیب زدند و این کارگران بعضا بی حقوق و مزایای شهرداری اند که در گرمای سوزان اهواز باید درب و دیوار شهر را پاکیزه کنند. تمیز می کنند حتا با حقوق هایی که بعضا ماه هاست دریافت نکرده اند.

هزینه های هنگفت حال باید از درب و دیوار شهر برداشته شوند. از دیوارها و نماهایی که با هزینه های فراوان ساخته شده اما به راحتی توسط گروه های تبلیغات از بین رفتند. ورودی بانک ها، خود پردازها، ایستگاه های اتوبوس، علایم راهنمایی و رانندگی، درختان، بلوارها، مساجد و ... همه و همه شده اند محلی برای نصب پوسترهای پر زرق و برق کاندیداها.

روز انتخابات نیز بسیار جالب بود، روزی که طبق قانون تبلیغات بکلی ممنوع بود، اما گویی تازه ابتدای راه است و همه موزعین در محل صندوق های رای حاضر بودند و تبلیغات می کردند. آنجا که در ازای هر رای کارت شارژ 1000 و 2000 تومانی داده می شد. آری آنها اینگونه می پنداشتند که رای من نهایتا 2 هزار تومان ارزش دارد.

بخش دیگر تبلیغات به آن کاندید متمول مربوط است، آنجا که صدها کیسه برنج آورد و در آن منطقه محروم توزیع کرد. او هزینه زیادی متحمل شد، احتمالا آراء آن محرومین را هم کسب کرده، اما آیا این هزینه ها صرفا برای ورود به شورای شهر و خدمت به شهروندان است؟

شخصی دیگر نیز تعداد زیادی کنسرو میان مردم توزیع کرد. رای مردم را گرفت اما گویا تاریخ مصرف کنسروها گذشته بود. فریب داد و رای گرفت، فریب داد و آیا باید منتظر خدمت او در شورا باشیم؟؟؟

یاد آن عضو شورای شهر افتادم که چندی پیش با توزیع خودکارهای تبلیغاتی از افراد مختلف برای دریافت رای تقاضای حمایت می کرد. شخصی از او پرسید می شود بگویید طی این 4 سال چه خدمتی به مردم و شهر کرده اید؟ آن عضو گفت: خیلی خدمات داشته ام بروید در سایت ها مطالعه کنید، آن شخص اصرار داشت که بارزترین خدمتش را بگوید اما آن عضو شورا اصرار می کرد که در سایت ها مطالعه کند، شرایط به بحث و جدل تبدیل شد، تا اینکه خودکار تبلیغاتی را پس گرفت و رفت. با ناراحتی رفت او که داعیه مردم داری داشت. در این میان یا حق سوال از مردم سلب شده یا برخی مسوولین خود را در مقام عدم پاسخگویی هم می دانند.

همشهریانم، هم استانی هایم، هم وطنانم، رای مان ارزشمند است، در ازای دریافت کارت شارژ و برنج و کنسرو و 20 هزار تومان آن را به بیراهه نبریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار