اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
بابک مختاری 
دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز

انتخابات شورای شهر در سراسر کشور همیشه با تخلف های متعدد همراه بوده است این تخلفات در شهرهایی که بافت اصلی جمعیت شان از اقوام مختلف تشکیل شده؛ نمود بیشتری دارد. حذف کامل این پدیده با توجه به شیوه های متعدد تخلف و تعداد زیاد متخلفین بسیار سخت به نظر می رسد. 

لذا آنچه این روزها به عنوان تخلفات انتخابات شورای شهر اهواز می بینم چیز جدید یا عجیبی نیست که به یکباره ظهور و بروز پیدا کرده باشد. اما  در این دوره تاکید استاندار، معاونت سیاسی استانداری و فرماندار اهواز بر شفافیت، اطلاع رسانی و صیانت از آرا مردم شریف اهواز، توجه همگان را به این پدیده زشت معطوف کرده است.

 متاسفانه این شفاف سازی مسئولانه مدیران ارشد استان سبب شده تا کسانی که منافع خود را در این انتخابات از دست رفته می بینند از یکسو بر طبل ابطال انتخابات بکوبند و از سوی دیگر با بزرگنمایی تخلفات انجام شده در حماسه حضور مردم در انتخابات ایجاد شبهه  نمایند در حالی که همانگونه که پیشتر هم گفته با توجه به تعدد کاندیداها از قومیت های مختلف و تبادل آرا بین دوستداران کاندیداهای مختلف، اصرار بزرگان طوایف بر اضافه کردن نفراتی به لیست انتخابی افراد هر طایفه، خرید و فروش پنهانی رای و.... امکان نظارت دقیق بر انتخابات شورای شهرهایی که ترکیب قومی دارند خیلی آسان نیست و کاهش موارد تخلف گفته  شده، مستلزم چند برابر کردن اعضای هیات های اجرایی و نظارت مستقر در شعبه های اخذ رای و کنترل نامحسوس مناطق همجوار می باشد. 

با توجه به آنچه گفته شد شایسته است مردم شریف اهواز ،کاندیداهای محترم و اهالی رسانه استان ضمن حمایت و قدردانی از این شفاف سازی تا حصول نتیجه نهایی ( تایید یا ابطال انتخابات) از ایجاد هرگونه التهابی که آرامش و امنیت کلانشهر اهواز را خدشه دار می کند؛بپرهیزند. امید است با همکاری همه صاحبنطران و درس گرفتن از این تجربه ها، سازوکاری مناسب برای نظارت در ادوار بعدی شورای شهر طراحی شود.

برچسب ها: بابک مختاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار