اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
نوشتاری از صادق سامانی / در حاشیه اتفاقات اخیر در انتخابات شورای شهر اهواز
پافشاری بر اجرای صحیح قانون همیشه با استقبال مردم روبرو شده و مردم علاقمند به قانونمند ارکان مختلف اجتماعی خصوصاً انتخابات هستند.
شوشان / صادق سامانی

روز گذشته وقتی فرماندار اهواز در صحنه تلویزبون ظاهر شد و با بیان نکاتی به مراحل مختلف شمارش آرا پرداخت می توان فهمید تمام استراتژی و برنامه دولت در استان بر انتخابات پاک و تشخیص آرای پاک از ناسالم است که با توجه به شواهد و قرائن موجود، موضوع اصلاح و پاک سازی آرای ناصحیح در جریان است.

اینکه برخی از منتقدان وضع موجود به این اتفاقات واکنش نشان می دهند می توان یک امر طبیعی دانست که همواره در همه انتخابات وجود داشت و نمی توان آن را فقط مختص به زمان کنونی قلمداد کرد.ولی می توان با نگاه شتابزده و عجولانه به مقوله انتخابات و جریانات پیش رو نگاه نکرد و مقداری فرصت به عوامل اجرایی و نظارتی داد که حُسن انتخابات را بخوبی پیاده و اجرایی کنند.در انتخابات گذشته شورای شهر کلان شهرها خصوصاً اهواز بیش از 72 ساعت زمان مصرف می شد که نتیجه اعلام شود حال می توان با صبر و اندکی تامل منتظر نتیجه حاصله باشیم.اگر بخواهیم نگاه منصفانه ای به انتخابات شورای شهر اهواز داشته باشیم می توان با ذکر چند نکته به تشریح مسائل موجود پرداخت.

1. وظیفه مسئولین امر اعم از فرمانداری ، نهادهای نظارتی و اجرایی، تمرکز بر اجرای صحیح قانون است، قانون انتخابات با شفافیت درباره آرای مشکل دار و باطل سخن گفته و تشریح کرده تا زمانی که آرای باطله جدا نشود نمی توان به نتیجه و تعیین منتخبان دست پیدا کرد، حال با توجه به اخبار، دولتمردان استانی تمام سعی خود را در راستای جلوگیری از تقلب ها انجام می دهند که البته نیاز به مقداری زمان دارد.

2. برای باطل کردن آرا نیاز به شرایط ویژه ای دارد که ما بعنوان یک شهروند و اینکه از بیرون به اتفاقات موجود نگاه می کنیم شاید صحیح نباشد که بر باطل کردن آرا اصرار بورزیم، نمیت وان بدون در نظر گرفتن تمام ابعاد موجود در جامعه فقط به باطل کردن آرا اصرار و پافشاری کرد.هزینه های جاری اجتماعی اعم از مالی و روانی در صورت ابطال، خدشه دار و موجب بی اعتمادی بین دولت و ملت می شود.

3.تشخیص آرای پاک از آرای مشکل دار  از نظر هیات های نظارتی و اجرایی کار سخت و پیچیده ای نخواهد بود و قطعاً می توانند بر مشکلات موجود در برخی صندوق های رای اشراف و برای حل آن راه حلی در نظر بگیرند که با توجه به تجربه های مختلف انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی نشان داده شده که توان عبور و حل این قبیل مشکلات وجود داشته است.

4.پافشاری بر اجرای صحیح قانون همیشه با استقبال مردم روبرو شده و مردم علاقمند به قانونمند ارکان مختلف اجتماعی خصوصاً انتخابات هستند.با توجه به نظرات استاندار و فرماندار اهواز و سایر مسئولین انر می توان فهمید که اجرای قانون اصلی ترین و محوری ترین اصول جامعه است و دولتمردان استانی تمام تلاش خود را در این راستا انجام می دهند و هیچ وقت نخواهند گذاشت حقی پایمال شود.

5. رسانه های مختلف می توانند با شیوه مناسب تری به قضیه انتخابات و مسائل پیش رو نگاه کنند و از دایره انصاف خارج نشوند و به شیوه ای مسائل موجود را بیان کنند که اخلاق و حرمت ها خدشه دار نشود.

قطعاً نگارنده مطالب بعنوان یک شهروند اطمینان دارد که دولت اعتدال تمام تلاش خود را جهت پیاده سازی عدالت و اجرای صحیح قانون به کار خواهد بست و با توجه به اظهارات استاندار و فرماندار اهواز، موضوع صیانت از آرا اصلی ترین و مهمترین مقوله انتخابات محسوب میشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار