شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

رييس كانون شوراي اسلامي كار خوزستان گفت: لايحه جديدي در خصوص مشاغل سخت و زيان‌آور تصويب شده كه به‌زودي از طرف دولت به تمام سازمان‌ها ابلاغ مي‌شود.

هوشنگ درويشي اظهاركرد: طبق مصوبه گذشته افرادي كه در سال بيش از 10 روز غيبت در محل كار داشتند، نمي‌توانستند با 20 سال خدمت بازنشسته شوند و بايد تا 23 سال به خدمت خود ادامه مي‌دادند اما با توجه به پيگيري‌هاي مستمر كانون‌هاي شوراي عالي كار كشور، هفته‌گذشته مصوبه جديد در مجلس به  تصويب رسيد.

وي افزود: طبق مصوبه جديد افرادي كه طي 20 سال به صورت روز شمار بيمه پرداخت كرده باشند و شغل آن‌ها جزء شغل‌هاي سخت و زيان‌آور باشد مي‌توانند از اين لايحه جديد بهره‌مند شود.

رييس كانون شوراي اسلامي كار خوزستان ادامه‌داد: افراد بايد فرم‌هاي مربوط به مشاغل سخت و زيان‌آور را در محل كار خود تكميل كرده و به اداره‌كل تحويل داده شود تا از طريق اين اداره در كميته مشاغل سخت و زيان‌آور بررسي شود در صورت تاييد، آن‌ها جزء مشاغل سخت و زيان‌آور محسوب مي‌شوند.

درويشي تصريح‌كرد: در جلسه شوراي عالي كار بحث ديگري كه مطرح شد بحث افزايش 25 درصدي حقوق كارگران بود كه قرار شده بن كاري و مسكن كارگران افزايش يابد.

وي خاطرنشان‌كرد: بحث افزايش بن كارگري و مسكن تاكنون در حد پيشنهاد بوده و هنوز به تصويب مجلس شوراي اسلامي نرسيده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار