ريیس کل دادگستری خوزستان گفت: برای انتخابات، دشمنان داخلی و خارجی طراحی شده است و جریانی به دنبال این هستند که مردم پای صندوق های رأی نیایند. "> دشمنان برای انتخابات طراحی شده اند!
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

ريیس کل دادگستری خوزستان گفت: برای انتخابات، دشمنان داخلی و خارجی طراحی شده است و جریانی به دنبال این هستند که مردم پای صندوق های رأی نیایند.

محمدباقر الفت در گردهمایی استانی رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان خوزستان، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، این انتخابات باید پرشور برگزار شود چرا که بسیاری از اتفاقات منطقه خاورمیانه به این انتخابات بستگی دارد.

وی با تاکید بر این که قاضی، حق دخالت در مباحث انتخاباتی را ندارد، گفت: دستگاه قضایی به عنوان مدیر پیشگیری از وقوع جرم تعیین شده است و حق تسامح، تعلل و وقت کشی در این زمینه را ندارد؛ در غیر این صورت ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد.

الفت بیان داشت: در آخرین دوره انتخابات مجلس، دستگاه قضایی به گونه ای عمل کرد که شاهد کوچکترین حادثه ای در استان نبودیم و اگر در انتخابات 88 هم به همین گونه عمل می شد، امروز شاهد برگزاری جلسات محاکمه همکاران سابق قضایی نبودیم.

وی هشدار داد: مدیران قضایی باید در حوزه پیشگیری از جرایم انتخاباتی فعال باشند و نباید به بهانه ایمنی از عواقب احتمالی، در ادای مسئولیت واگذار شده کوتاهی کنند.

الفت گفت: اهمیت دادن به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، مانع از پرداختن به انتخابات شوراها نمی شود و اگرچه به صورت مجزا برگزار می شود، اما احتمال تاثیرگذاری متقابل وجود دارد.

وی اظهار داشت: افرادی که به دنبال سوء استفاده از منابع و امکانات محلی هستند باید شناسایی شوند و جلوی تخلفات در این زمینه گرفته شود.

الفت اظهار امیدواری کرد: با اقتدار، عقلانیت و همت مسئولان قضایی، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در کشور باشیم.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی استان خوزستان نیز در این نشست گفت: متاسفانه برخی کاندیداها به استقبال تبلیغات رفته اند که این موارد باید گزارش شود تا برخورد لازم با آن ها صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید سعدی اظهار داشت: وقتی فردی به عنوان چهره ملی، با مسئولیتی که به عهده دارد سخنرانی کند؛ کسی نمی تواند معترض وی شود، اما چنانچه با نصب بنر، فضای شهر تغییر یافت؛ تخلفات باید به مراجع ذی ربط گزارش شود تا از تخلفات جلوگیری شود.

وی تعداد واجدین شرایط استان خوزستان برای شرکت در انتخابات را سه میلیون و 165 هزار و 563 نفر اعلام و تصریح کرد: باتوجه به پراکندگی روستاهای استان خوزستان و شعب اخذ رأی، دستگاه های قضایی و اجرایی کار دشواری پیش رو دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار